ویژگی‌های مهم میز تنیس

برای انتخاب یک میز تنیس مناسب در اولین گام باید به ضخامت سطح میز تنیس توجه کرد. ضخامت و مواد مورد استفاده در ساخت میز تنیس به طور قابل توجهی در کیفیت میز موثر است و معمولا ۹۵% از آنچه که یک میز تنیس خوب توسط ITTF تائید می‌کند را شامل می‌شود.
با در نظر گرفتن ویژگی‌های مهم میز تنیس باید اقدام به خرید مناسب‏‎ترین میز تنیس کنیم.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که چه کسی از میز تنیس استفاده می‌کند؟
به عنوان مثال اگر بچه کوچک دارید، بهتر است میزهای تنیس ضخیم‌تر را تهیه کنید و اگر نوع پایه‌های میز از نوع چرخ‌دار است، مطمئن شوید چرخ‌ها قابلیت قفل شدن برای امنیت بیشتر را داشته باشند، چون کودکان دوست دارند روی میز پینگ پنگ بنشینند و یا بازی کنند. بهتر است از قبل نسبت به ویژگی‌های مهم میز تنیس آگاهی داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

به طور کلی ضخامت میز روی کیفیت بازی اثر می‎گذارد.

میز تنیس | برنا یوزآیا قیمت میز تنیس با ضخامت آن مرتبط است؟

در میز تنیس‌های کمتر از ۴۰۰ دلار ضخامت ورق ۸.۵″ می‌باشد و برای میز‌های باکیفیت و ضخامت ۴/۳″ قیمت کمتر از ۸۰۰ دلار می‌باشد. این نوع میز‌ها معمولا در سراسر جهان یافت می‌شوند و با توجه به کیفیت خوبی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌باشند.

برای میز تنیس مخصوص مسابقات از ضخامت سطح بالای ۴/۳″ استفاده می‌کنند، چرا که هم کیفیت بیشتری دارند و هم از آستانه تحمل بالاتری برخوردار هستند. برخی از بهترین مارک‌های میز تنیس شامل Cornilleau ،Stiga ،JOOLA و Killerspin هستند.

میزهای تنیس مناسب فضای باز

میزهای تنیس فضای باز معمولا قیمت بالاتری نسبت به میز تنیس فضای داخل دارند، زیرا این میزها باید از پوشش مناسبی برای تغییرات آب و هوایی، مقابله با گرد و خاک و نورخورشید برخوردار باشند. شرکت‎هایی که در زمینه‎ی تولید میز تنیس فعالیت می‎کنند، برای تولید میزهای تنیس مناسب فضای باز، ملزم به رعایت استانداردهای ویژه‎ای هستند.
میز تنیس فضای داخل، مناسب فضای آزاد نمی‌باشد، چون ممکن است در اثر بارش باران زنگ بزند و یا در معرض آفتاب رنگ آن از بین برود.

مقایسه میزهای تنیس فضای داخلی و فضای باز

تولید‌ کننده میز تنیس داخلی بر روی پوشش میز در برابر شرایط آب و هوایی، نیازی نیست تمرکز کند. حتی تایید برخی از میزهای فضای آزاد توسط ITTF سخت است مگر اینکه یکی از گران‌ترین آنها مانند Cornilleau Sport 500M را خریداری کنید.

میز تنیس | برنا یوزابعاد و فضای ذخیره‌ سازی

اگر در مورد فضای نگهداری میز تنیس نگران هستید، می‌توانید از میزهایی با ضخامت کم و یا انواع تاشو استفاده کنید. امروزه اغلب شرکت‎هایی که در زمینه‎ی تولید و پخش میز پینگ پنگ تخصص دارند، انواع میزهای پینگ پنگ با قابلیت تاشو را برای فضا‎های کوچک تولید می‎کنند.

توپ تنیس

شاید پیش خودتان بگویید که این مطلب در مورد ویژگی‌های مهم میز تنیس بود، ولی چیزی که وجود دارد آن است که حتی اگر با یک میز تنیس حرفه‌ای و یک توپ بی کیفیت بازی کنید، بازی شما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. اگر یک توپ تنیس بی کیفیت داشته باشید مجبور خواهید بود پس از انجام چند بازی آن را دور بیندازید.
بنابراین لازم است، راکت و توپ‎های تنیس روی میز با کیفیتی تهیه کنید تا بهترین نتیجه را از بازی به دست آورید.

میزهای تنیس مناسب منزل

معمولا دو دلیل اصلی وجود دارد که افراد میز تنیس را برای خانه خود تهیه می‌کنند:
۱) سرگرمی و تفریح
۲) تمرین برای افزایش مهارت
میز پینگ پنگ اصفهان قیمت مناسبی دارد و خانواده‎ها به راحتی می‎توانند میز پینگ پنگ موردنظر خود را خریداری کرده و از بازی کنار اعضای خانواده لذت ببرند.

ساخت میز تنیستفریح خانوادگی

اگر مایل هستید یک میز تنیس برای اوقات فراغت خود در منزل تهیه کنید، نیازی نیست که یکی از انواع گران آن را بخرید.
بهتر است سراغ گزینه‌های ارزان‎تر بروید، البته برای خرید یک نوع ارزان نیز بهتر است میزهای تنیس با ضخامت بسیار نازک را در نظر نگیرید. میز‌های تنیس با ضخامت ۱۶ یا ۱۹ میلی‎متر بادوام‎تر‎ هستند و بازی با کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند. شما می‎توانید میز پینگ پنگ اصفهان را با بهترین کیفیت برای تفریح خانوادگی تهیه کنید.

تمرین برای افزایش مهارت

در صورتی که می‌خواهید یک میز تنیس برای انجام تمرینات جدی در خانه تهیه کنید، بهتر است یک میز تنیس با ضخامت حداقل ۱۹ میلی‌متر را انتخاب کنید.

میزهای تنیس مناسب باشگاه

از میزهای تنیس باشگاهی به طور مداوم استفاده می‌شود، بنابراین بهتر است این میزها از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشند. معمولا از میزهایی با ضخامت ۲۵-۲۲ میلی متری در باشگاه‌ها استفاده می‌کنند. خرید میز پینگ پنگ اصفهان می‎تواند گزینه‎ی خوبی برای تجهیز کردن باشگاه به میزهای با کیفیت بالا باشد.
بازی کردن بر روی میزهای بی کیفیت بازیکنان را خسته می‌کند، بنابراین بهتر است از تجهیزات مناسب در باشگاه‌ها استفاده شود.

میز تنیس | برنا یوزمیز تنیس برای مدارس

بنا بر تجربه میز‌های تنیس مدارس در مدت کوتاهی فرسوده و غیرقابل استفاده می‌شوند.
دلیل این موضوع آن است که بچه‌ها روی آن می‌نشینند، می‌ایستند و یا آنها را می‌شکنند. بنابراین بهتراست برای تهیه میز تنیس در مدارس از بهترین و با کیفیت‌ترین میزها استفاده شود.

در حالت ایده‌آل بهتر است میزهایی باضخامت ۲۵-۲۲ میلی‎متر خریداری کنید. هرچند لزومی ندارد که آن‌ها را نو بخرید و می‌توانید از میز‌های تنیس دست دوم و مقرون به صرفه استفاده کنید اما قبل از خرید به استحکام و ضخامت میز توجه کنید.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که ضخامت سطح میز تنیس بدون قید و شرط، مهم‎ترین ویژگی برای اکثر مردم است، اما برای انتخاب یک میز تنیس مناسب شما باید سبک زندگی خود را در نظر بگیرد.
شاید شما یک کودک کوچک داشته باشید که بعد از یک مدت کوتاه علاقه خود را نسبت به بازی تنیس روی میز از دست دهد، پس خرید یک میز تنیس گران قیمت تنها هزینه اضافی در بر خواهد داشت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *