راکت و توپ‌های تنیس روی میز

یکی از راکت‌های افسانه‌ای در تنیس روی میز راکت‌های Violin می‌باشد. راکت‌های Violin یکی از بهترین‌ راکت‌های موجود در جهان می‌باشند. این راکت‌ها نرم بوده و دارای انعطاف‌پذیری منحصر به فردی هستند که در ضربه‌های زده شده به توپ بسیار موثر عمل می‌کنند.

Violin دو لایه لاستیک و کربن دارد که در ترکیب با هم انعطاف‌پذیری منحصر به فردی را ایجاد کرده است.
حدودا ۸۵ گرم وزن دارد. راکت وقتی به ضربه توپ می‌زند آن را در حدود ۱۱۵۷ هرتز تکان می‌دهد و صدای بسیار کمی را ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده نرم بودن آن می‌باشد. نام و مشخصات آن در جلو راکت ذکر شده است.

سطوح بازی فوق‌العاده صاف و زیبا با دسته عمودی می‌باشد. دسته‌ها با رنگ‌های خاکستری بسیار تیره و تقریبا سیاه و سفید با سه خط عمودی قرمز هستند.

این راکت‎ها برای بازی‌های کوتاه عالی هستند، چرا‌که سرعت متوسط راکت به شما امکان می‌دهد که توپ را به سرعت کنترل کنید.
برای یک ورزشکار تنیس روی میز لاستیک روی راکت یک مورد موقتی می‌باشد، چرا‎که باید در فواصل منظم تعویض شود. با‌گذشت زمان و استفاده از آن کم کم از بین می‌رود.
برای تغییر لاستیک روی راکت باید یک لاستیک مشابه آن را پیدا کنید. حتی سعی کنید که کیفیت بالاتری داشته باشد.

تولید فوتبال دستی اگر شما یک بازیکن مبتدی جوان هستید برای تهیه راکت خود را باید از مربی خود کمک بگیرید. توصیه‌های مربی برای تهیه راکت را جدی بگیرید. هم‌چنین بازیکنان مبتدی با آگاهی از دانستنی‎های تنیس روی میز مسیر موفقیت را سریع‌تر طی خواهند کرد.

راکت‌های گران قیمت با کیفیت بالا در بازار موجود هستند اما این مسئله را در نظر بگیرید که آن‌ها برای یک بازیکن مبتدی مناسب نیستند. برای استفاده از این راکت‌ها باید مهارت‌های خاص و تکنیک‌های بازی را آموزش دیده باشید.
برای یک بازی موفق و حرفه‌ای علاوه‌بر داشتن راکت‌های با‎کیفیت بالا، لازم است میزهای تتیس استانداردی داشته باشید، بسیاری از شرکت‎ها برای تولید میز تنیس استانداردها و قواعد بین‌المللی را به‌درستی رعایت می‎کنند بنابراین شما می‎توانید میز تنیس خود را از این شرکت‎ها تهیه کنید.

لاستیک برای افراد مبتدی نباید بیش از حد ضخیم، سریع و یا ضعیف باشد. چرا‎که در کنترل توپ دچار مشکلات زیادی خواهد شد. اگر در بازی پیشرفت داشتید و به مراحل بالاتری رسیدید، می‌توانید تیغه و راکت خود را طبق نیاز خود تغییر دهید.

معمولا سه نوع راکت برای بازیکنان تنیس روس میز وجود دارد، راکت‌ برای بازیکنان مبتدی، بازیکنان متوسط و بازیکنان حرفه‎ای.
خصوصیات راکت‌ها مثل سرعت، چرخش، کنترل و سایر ویژگی‌های راکت در این سه گروه با یکدیگر متفاوت است.
بازیکنانی با تجربه هستند که می‌توانند خصوصیات راکت را درک کرده و نوع مناسب آن را انتخاب کنند. البته شما سلیقه و ترجیحات خود را دارید و این موارد تنها اطلاعاتی هستند که شما را در جهت انتخاب انواع راکت کمک می‌کند. علاوه‎بر این داشتن تجربه در این بازی، سبب کاهش اشتباهات رایج در تنیس روی میز می‌شود.

لاستیک‌ها بعد از مدتی فرسوده می‌شوند و در نتیجه سرعت لازم را در بازی نخواهند داشت و این به معنای زمان تعویض لاستیک می‌باشد. مدت زمان استفاده از لاستیک‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

راکت تنیس | برنا یوز برخی لاستیک‎ها عمر طولانی‌تری دارند و بعضی در زمان مشابه عمر کوتاه‌تری دارند. این‎که چگونه تمرینات خود را انجام می‌دهید، در عمر لاستیک تنیس موثر است، هر چه بیشتر بازی کنید عمر لاستیک شما کوتاه‌تر خواهد بود.

بازیکنان حرفه‌ای در مدت زمان ۷-۶ روز تمرین، لاستیک راکت تنیس خود را عوض می‌کنند. در سطح‌های پایین‌تر این مدت افزایش خواهد یافت. لاستیک‌های خراب بازی شما را کند‌تر کرده و روی ضربه‌های توپ تاثیر می‌گذارد.
چون ضخامت لاستیک کم شده و اسفنج آن از بین می‌رود. بازیکنان حرفه‌ای متوجه این تغییر ضخامت و تغییر در ضربه‌ها شده و سریعا لاستیک راکت تنیس خود را تعویض می‌کنند.

تنیس روی میز یک بازی فردی است و شما باید در انتخاب تجهیزات بازی سلیقه و نظر خود را داشته باشید.
گاها برخی از شرکت سازنده برای ساخت میز تنیس از نظرات بازیکنان حرفه‎ای استفاده می‎کنند.
شما می‌توانید توپ‎هایی را که برای بازی مناسب هستند را خریداری کنید. در حال حاضر تقریبا همه باید با توپ‌های پلاستیکی بازی کنند و بازی خود را با نوع توپ هماهنگ کرده و از آن‎ها استفاده کنند.

اگر می‌خواهید لاستیک راکت خود را تعویض کنید، مطمئن شوید که ضخامت آن مشابه به لاستیک قبلی باشد و از همان چسب برای اتصال استفاده کنید. قبل از مسابقات حتی لاستیک خود را چک کنید تا در صورت لزوم تعویض شود. باید توجه داشته باشید در زمانی که برای تمرین با لاستیک جدید وقت دارید، بررسی کنید که آیا نیاز به تحرک بیشتر یا چرخش بیشتر توپ لازم است یا نه؟
این مورد در بازیکنان مبتدی و حرفه‌ای تفاوت ایجاد می‌کند که باید به آن توجه شود.

راکت تنیس | برنا یوز

توپ تنیس روی میز

گاها بازیکنان بر این نظر هستند که توپ‌های تنیس روی میز با هم تفاوت چندانی ندارند. شاید برای افراد مبتدی این مسئله حائز اهمیت باشد. توپ‌های ارزان قیمت دوام چندانی ندارند ولی در مسابقات باید از توپ‌هایی مناسب‌تر و با دوام‌تر استفاده شود.
توپ‌ها از ۱ ستاره تا ۳ ستاره تقسیم‎بندی می‌شوند. توپ‌های سه ستاره، توپ‌های رسمی مسابقات هستند.

توپ‌های سه ستاره برای مسابقات و تمرینات آموزشی پیشرفته مناسب‌تر هستند. توپ دو ستاره ITTF مطابق با قوانین می‌باشد.
اگر شما به دنبال توپ‌های آموزشی هستید می‌توانید از این نمونه استفاده کنید.
توپ‎هایی که امتیازی نداشته باشند هیچ تضمین کیفیتی ندارند و برای بازی قابل قبول نیستند. آن‎ها سریع می‌شکنند و دوام چندانی ندارند.
توپ‌ها ممکن است پلاستیکی یا سلولوئیدی باشند. این دو ماده با یکدیگر متفاوت هستند. توپ‌های پلاستیکی کندتر هستند و چرخش زیادی ندارند و سریع‌تر دچار شکستگی می‌شوند.

توپ‌های پلاستیکی

توپ‌های پلاستیکی قدرت بیشتری دارند. در رطوبت و ضربه خوب عمل می‌کنند.
توپ‌های پلاستیکی ژاپن در بین بازیکنان جلب توجه کرد. این توپ‌ها بسیار محبوب بوده و در سال ۲۰۱۶ در بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار گرفت. این توپ‌ها مقرون به صرفه هستند و به علت این‎که از دو طرف به هم چسبانده شده‎اند یک درز در سطح دارند.
اما توپ‌های بدون درز هم در حال تولید می‌باشد. بعضی از مارک‌ها هستند که توپ بدون درز تولید میکنند. این توپ‌ها برای رقابت‌ها بسیار با‎دوام و مناسب‌تر هستند. هزینه آن‌ها کمی بالاتر است. در تهیه این توپ‌ها مواد مصرفی به‌طور خاص بررسی و چک می‌شوند.

راکت تنیس | برنا یوز

توپ سلولوئیدی (۳ ستاره)

در سراسر بریتانیا و تقریبا در تمام لیگ‌های مسابقات ملی از این نوع توپ استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۳ برای مسابقات توسط فدراسیون جهانی توپ‎های سلولوئیدی مورد استفاده قرار گرفت. این توپ‌ها کیفیتی عالی دارند و علاوه‎بر کیفیت بالا از نظر هزینه هم مناسب هستند.

مبانی تنیس روی میز

بسیاری از مردم این بازی را به پینگ پنگ می‌شناسند. این بازی معمولا روی میز مخصوص با دو حریف انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‎ها که در زمینه‌ی تولید و پخش میز پینگ پنگ در حال فعالیت هستند، میزهای پینگ پنگ را به صورت رایگان برای بازیکنان ارسال می‌کنند.
دسته‌های پلاستیکی به شکل T ساخته می‌شود. هنگام ضربه زدن به توپ صداهای مشخصی ایجاد می‌شود.
پینگ پنگ یک بازی محبوب و سرگرم‌کننده بین مردم است. این ورزش بزرگ در سطح جهانی مطرح است و مسابقات آن با میلیون‌ها نفر شرکت‌کننده در سراسر جهان برگزار می‌شود.

تنیس روی میز، خود را به‎عنوان یک ورزش استقامتی نشان داده است. افراد در هر سن و جنسی می‌توانند در این بازی شرکت کنند.
تجهیزات این بازی را می‌توان با هزینه‎ی مناسب تهیه کرد. این ورزش را می‌توانید در هر مکانی مانند خانه، فضاهای باز، سالن‌ها، مکان‎های عمومی و … بازی کنید. بنابراین در تمام فصول سال می‌توانید از بازی پینگ پنگ لذت ببرید.

بازی پینگ پنگ پذیرش خوبی در سراسر جهان داشته است. گسترش این بازی در اروپا و آسیا بیشتر از ایالات متحده آمریکا بوده است. منشاء اصلی این بازی شناخته شده نیست اما در اواخر دهه ۱۸۰۰ این بازی در انگلستان ثبت شده و به‎عنوان پینگ پنگ در اوایل دهه ۱۹۰۰ شناخته شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *