انتخاب یک میز پینگ پنگ مناسب

اگر از آن دسته افرادی هستید که به بازی پینگ پنگ علاقمند هستید، خرید میز پینگ پنگ خانگی می‌تواند مقمه‎ی خوبی برای افزایش مهارت شما در بازی تنیس باشد. از قابلیت‌های میز پینگ پنگ‌های خانگی، می‎توانیم به جابه‌جایی راحت و جمع شدن به صورت چمدانی  اشاره کنیم، به گونه‌ای که پس از اتمام بازی می‌توان آن را را در گوشه‌ای از فضای خانه قرار داد. انتخاب یک میز پینگ پنگ مناسب، بسته به فضایی دارد که قرار است در آن بازی کنید.

میز پینگ پنگ مناسب فضای بسته

میز‌های فضای داخل (indoor) در فضاهایی مانند خانه نگهداری می‌شوند و نباید در معرض نور مستقیم خورشید و دما قرار گیرند و گرنه سطح میز پینگ پنگ از حالت استاندارد خارج شده و اصطلاحا تاب بر می‌دارد و ممکن است قسمت‌های میز جدا شوند.
از ویژگی این میز‌ها سبک بودن آن‌ها نسبت به میز‌های فضای باز می‌باشد. پس بهتر است از این میز تنیس در فضای آزاد استفاده نکنید چون هنگام وزش باد ممکن است حرکت کند.

میز پینگ پنگ مخصوص فضای باز

برای ساخت میز تنیس، جنس میز‌های فضای باز (outdoor) باید به گونه‌ای ساخته شود که مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا باشند. این میز‌ها را می‌توان در پارک‌ها و حیاط خانه استفاده کرد. جنس این میز‌ها معمولا از استیل، گالوانیزه، ملامین و یا شیشه است که ضد آب و رطوبت می‌باشند. میز‌های فضای باز این ویژگی را دارند که در باغ‌ها و یا حیاط منزل قابل استفاده می‌باشند.

تولید میز پینگ پنگمیز پینگ پنگ بدون پایه

این نوع میز‌ها برای فضاهای کوچک مناسب هستند و چون حجم کوچکی از فضا را اشغال می‌کنند، روی هر سطحی قرار می‎گیرند. تهیه این نوع میز برای کودکان و یا افراد مبتدی مناسب خواهد بود. این میز پینگ پنگ شامل صفحه‌ای بدون پایه و همراه توری کوچک در وسط میز می‌باشد.

میز پینگ پنگ بدون پایه نوعی از میز‌های پینگ پنگ است که از اندازه معمول و استاندارد میز‌های پینگ پنگ کوچکتر هستند. این امر باعث می‌شود سرعت بازی تنیس در آن بیشتر شود. پایه‎های این میز پینگ پنگ قابل تنظیم می‌باشد. به گونه‌ای که هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابل تغییر هستند.

اندازه و ضخامت استاندارد میز پینگ پنگ

معمولا میز پینگ پنگ مستطیلی با طول ۲/۷۴ متر، عرض ۱/۵۲ متر و ارتفاع آن از سطح زمیت ۷۶ سانتی‌متر می‌باشد، هر چند که برخی از میز‌های پینگ پنگ بسته به سلیقه افراد به صورت دایره‌ای شکل نیز ساخته می‌شوند. خطی که میز پینگ پنگ را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کند و به عرض ۳ میلی‌متر و به رنگ سفید می‌باشد. میز پینگ پنگ اصفهان قیمت مناسبی دارد و چنان‌چه تصمیم گرفتید میز پینگ پنگ با اصول استاندارد خریداری کنید، این مدل میز انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.

همچنین به فاصله ۲ سانتی‌متر از لبه‌های میز پینگ پنگ خط کشی وجود دارد و مجموعه تور با ارتفاع ۱۵/۲۵ سانتی‌متر به صورت عمودی در وسط میز تنیس قرار می‌گیرد. ضخامت میز پینگ پنگ از نکات کلیدی و مهمی ست که در کیفیت میز تاثیر‌گزار است. قیمت میز پینگ پنگ بسته به ضخامت آن متفاوت است. ضخامت میز‌های پینگ پنگ در اندازه‌های ۱۲mm ،۱۶mm ،۱۹mm ،۲۲mm و حتی ۳۰mm وجود دارد.

برای مسابقات و یا در باشگاه‌ها از میز‌های ضخیم با ضخامت ۲۵ تا ۳۰ میلی‎متر استفاده می‌کنند. اگر از علاقمندان به این ورزش هستید، برای تهیه‎ی یک میز پینگ پنگ خانگی مناسب با توجه به بودجه‎ای که دارید باید هزینه کنید.

راکت | برنا یوزرنگ و جنس میز پینگ پنگ

تولید میز پینگ پنگ از لحاظ روش ساخت، نوع جنس و استاندارد‌های زیرساختی با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی از میز‌های پینگ پنگ جنس لایه رویی نئوپان، فیبر و یا ام دی اف می‌باشد. از طرف فدراسیون تنیس (ittf) به میز‌های پینگ پنگ درجات B، A و C تعلق می‌گیرد. همچنین میز‌های حرفه‌ای که در مسابقات جهانی و بین لمللی از آنها استفاده می‌شود، دارای درجه A هستند.

رنگ میز تنیس تیز باید از طرف فدراسیون تنیس مورد تایید واقع شده باشد و مناسب چشم بازیکنان باشد. معمولا از رنگ‌های آبی، سبز تیره و مات که نور را منعکس نمی‎کند، استفاده می‌شود. در نهایت جنس میز پینگ پنگ از چوب یا فرآورده‌های چوبی می‌باشد. از بهترین مارک‌های میز پینگ پنگ در بازار جهانی می‌توان به Donic Butterfly ،Stiga ،Dunlop ،joola ،Xopm اشاره کرد.

ویژگی‌هایی که یک میز پینگ پنگ می‌تواند داشته باشد:

میز پینگ پنگ چهار چرخ و هشت چرخ

چرخدار بودن از ویژگی میز پینگ پنگ به شمار می‎آید که در طراحی و ساخت میز پینگ پنگ باید رعایت شود. مزیت میز‌های چرخدار حمل و جابجایی آسان آن‌ها می‌باشد. وزن این میز‌ها به خاطر ضخامت پایه‌ها نسبت به سایز میز پینگ پنگ‌ها بیشتر می‌باشد. طراحی پایه این نوع میز به گونه‌ای است که آن‎ها هنگام جمع شدن درون یکدیگر قرار می‌گیرند که باعث می‌شود فضای کمی را اشغال کنند.

میز پینگ پنگ با قابلیت تاشو

اگر می‌خواهید به تنهایی و بدون حریف بازی کنید میز‌های پینگ پنگ تاشو این امکان را به شما می‌دهند. یک طرف این میز‌ها تا می‌شود و می‌توانید با استفاده از این ویژگی از آن استفاده کرد.

میز تنیس | برنا یوزمیز پینگ پنگ مخصوص افراد با ویلچر

هر ساله مسابقات تنیس روی میز معلولین برگزار می‌شود. فدراسیون تنیس برای طراحی استاندارد و مناسب افراد معلول و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، تاکید فراوانی می‌کند. به همین دلیل پایه‌های این نوع میز باید حداقل ۴۰ سانتی‌متر از لبه میز داخل‌تر باشند تا نحوه استقرار یک بازیکن ویلچری به گونه‌ای باشد که پاهایش به راحتی زیر میز قرار گیرد.

میز پینگ پنگ فانتزی

تولید کننده انواع میز پینگ پنگ برای رویداد‌های مهم جهانی و مسابقات پینگ پنگ، میز‌های پینگ پنگ با طرح‌هایی ویژه طراحی می‌کنند. مثلا پایه‌های میز تنیس را به اشکال مختلف می‌سازند، معمولا این میز‌های پینگ پنگ در پایان مسابقات فروخته می‌شود.

ربات‌های توپ انداز پینگ پنگ

اگر آنقدر خوش شانس نیستید که یک دوست همراه و یا یک فرد پر و پا قرص برای بازی تنیس داشته باشید می‌توانید یک ربات توپ انداز بخرید. سرعت توپ اندازی این ربات‌ها قابل تغییر است. پس اگر آنقدر حرفه‌ای نیستید، می‌توانید برای تمرین و افزایش مهارت از این ربات‌ها استفاده کنید.

در پایان باید گفت تهیه یک میز پینگ پنگ به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد و شما می‌توانید بسته به فضایی که مایل هستید میز پینگ پنگ را در آنجا قرار بدهید، یک میز پینگ پنگ مخصوص خودتان را داشته باشید.

5 پاسخ
  1. حمزه
    حمزه می گوید

    سلام ایا میشه میز را از تخته های های گلاس برا کابینت هست استفاده کرد و اگر میشه استفاده کرد دیگه نیاز به رنگ می باشد یا نه

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت می گوید

      سلام
      بله دوست گرامی‌، میز پینگ پنگ خانگی با متریال درجه یک داریم. با شماره های زیر تماس بگیرید تا توضیحات و تخفیفات را خدمتتون عرض کنند. ۰۹۳۶۳۱۳۰۰۴۰
      ۰۹۹۲۸۶۲۴۰۱۲
      داخل سایت قسمت میز پینگ پنگ هم عکس و مشخصات دقیقش هست

      پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *