تولید فوتبال دستی | برنا یوز

فوتبال دستی یکی از ورزش‌های مهم و هیجان‌انگیز در ایران است که ورزشکاران و افراد زیادی در این بازی به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که آگاهی از قواعد استاندارد فوتبال دستی در موفقیت بازیکنان این رشته بسیار تاثیر‌گذار است.
همان‌طور که در مطالب قبل گفته شد، این بازی از چندین سال پیش توسط افرادی باهوش و توانمند کشف شد و پس از آن توسعه یافته است.

این بازی یکی از ورزش‌های مورد علاقه بسیاری از افراد است و مردم به عنوان سرگرمی و تفریحی هیجان‌انگیز به آن بها می‌دهند.
این ورزش برای افرادی که به جنب و جوش و بازی با دوستان و همکاران خود علاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است و می‌تواند روحیه‎ی خودباوری، اعتماد به نفس و همچنین کودک درون آنها را فعال‌تر سازد.
به طوری که بسیاری از شرکت‎ها برای ایجاد حس نشاط و روحیه در بین کارکنان خود محیطی را برای بازی هیجان‌انگیز پینگ پنگ و فوتبال دستی اختصاص می‌دهند، مدیران برای انتخاب میز پینگ پنگ مورد نظر خود می‌توانند از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تولید و پخش میز پینگ پنگ به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

در این مقاله ابتدا به تاریخچه کوتاهی از بازی فوتبال دستی پرداخته و سپس تمامی قوانین آن را برای شما بیان می‌کنیم.

تولیدی فوتبال دستی حرفه ای | برنا یوز

تاریخچه مختصری از فوتبال دستی

این بازی در چندین سال پیش در اروپا اختراع شد و سپس در انگلیس به رسمیت شناخته شد.
این بازی به دلیل محبوبیت رو به رشد فوتبال در اروپا ساخته شد و هارولد سیرل تورنتون، مخترع این بازی، تصمیم گرفت بازی خوبی اختراع کند تا مردم بتوانند در خانه هایشان از این بازی استفاده کنند.
در سال ۱۹۳۷ نوع دیگری از این بازی در کشور اسپانیا به ثبت رسید. این بازی در سال ۱۹۵۰ ساخته شد، و در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به اوج محبوبیت خود رسید.
در سال ۲۰۰۲، فدراسیون بین المللی میز فوتبال دستی در فرانسه حضور داشت و به عنوان یک سازمان ورزشی سازماندهی شده برای ترویج فوتبال دستی و ایجاد قوانین رسمی آن شکل گرفت.

ITSF  یا به عبارتی فدراسیون بین المللی، مسابقات بین المللی فوتبال دستی را راه اندازی کرد و این بازی را با کمیته بین المللی المپیک (IOC) و انجمن عمومی فدراسیون‌های بین المللی ورزشی (GAISF) به رسمیت شناخته و به ورزش‌های دیگر پیوست.

دستورالعمل‌هایی برای بازی فوتبال دستی

انواع میز فوتبال دستی از نظر جنس و ساختار برای یک بازی حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است، میزهای این بازی خود دارای تعدادی میله می‌باشند که با تکان دادن آن‎ها می‌توان آدمک‎ها را به حرکت درآورد. برای شروع بازی باید، توپ را به داخل زمین فرستاد که در این صورت بازی به طور رسمی آغاز می‌شود.

بازیکنان با استفاده از میله‌های موجود در هر دو طرف فوتبال دستی، به توپ ضربه زده و از تیم و دروازه خود حفاظت می‌کنند. برخی از میزها دارای سه دروازه‌بان بوده که برای افراد مبتدی مناسب‎تر است. اما میزهای یک دروازه‌بان بسیار رقابتی‌تر بوده و هیجان بیشتری برای بازیکنان دارد.

این ورزش را می‌توان به صورت دو نفره و یا حتی با تعداد بالاتری بازی کرد. تعداد بازیکنان معمولا به سایز و ابعاد میز بستگی دارد. تولیدی فوتبال دستی برای طراحی و ساخت میز فوتبال دستی لازم است تمام اصول و استاندارهای لازم را به درستی رعایت کنند تا بازی به خوبی پیش رود.
همان‌طور که ورزش‌هایی مانند شنا، دارت، اسکی، والیبال و … همگی دارای قوانینی هستند، برای ورزش فوتبال دستی نیز قوانینی تعریف شده است.

میز فوتبال دستی | برنا یوز

قوانین بازی رسمی فوتبال دستی

همانطور که ذکر شد، این قوانین ممکن است بسته به محل برگزاری متفاوت باشد. اما قوانین خاصی به طور گسترده به رسمیت شناخته شده‌اند و افراد در بازی‌های خود باید آن‌ها را رعایت کنند.

شروع مسابقه

برای تعیین این‌که کدام تیم بازی را شروع کرده و یا در کدام طرف زمین بایستند باید از سکه استفاده کرد.

پس از زدن هر گل، تیمی که گل زده است می‌تواند دور بعدی بازی را آغاز کند. این کار عدالت را برای هر دو طرف بازی حفظ کرده و هیچ کدام ناراضی نمی‌شوند. پس از اتمام اولین ست از بازی، تیمی که آخرین گل را زده است ست بعدی را شروع می‌کند.

وجود توپ در زمین

هنگامی که توپ درون بازی قرار می‌گیرد، باید در بازی باقی بماند تا زمانی که از میز خارج شده و به امتیاز گیری و یا خارج شدن از زمین منجر شود. در این صورت توپ را مُرده نامیده و طبق قوانین دوباره آن را وارد زمین می‌کنیم.

چرخش بیش از ۳۶۰ درجه

یک بازیکن باید ضربه‌های خود را کنترل کند و هرگز میله‌های خود را بیش از ۳۶۰ درجه نچرخاند. در غیر این صورت و رعایت نکردن این قانون که از هیئت مدیره ورزش انتخاب شده است، خطا گرفته می‌شود. پس در حین ضربه زدن نباید خیلی میله‌ها را چرخاند و در هر حال باید آرامش خود را حفظ نمود.

فوتبال دستی | برنا یوز

حرکت بدون لرزش

در این بازی میله‌های شما حکم شمشیرهای قوی را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید بازی را ادامه دهید. فقط حواستان باشد برای منحرف کردن حریف و گیج کردن آن هرگز میله‌ها را تند تند به عقب و جلو حرکت ندهید. این کار کاملا غیر قانونی محسوب می‌شود و تنها برای از بین بردن تمرکز طرف مقابل می‌باشد.
در واقع این کار یک قضاوت ذهنی است، و از نظر داوران یک نوع مزاحمت به حساب می‌آید. در صورتی که این کار را انجام دهید باید توپ را به طرف مقابل داده تا او بازی را دوباره آغاز کند.

توپ مُرده

اگر توپ در بین راه متوقف شود و پای هیچ کدام از بازیکنان به آن نرسد، قوانین خواستار جذب توپ می‌شوند و مجددا بازی را شروع می‌کنند. در این صورت کسی بازی را آغاز می‌کند که آخرین گل را زده است.

اگر توپ مرده در سمت دفاع، پشت میله دوم بایستد، بازیکن دفاع باید آن را حرکت داده و در غیر این صورت بازی دوباره شروع می‌شود. قصد این قاعده از بازی این است که بازیکنان از یک توپ مرده بتوانند استفاده کنند و امتیازاتی را با شروع دوباره بازی به نام خود ثبت کنند.
برای آغاز یک بازی هیجان‌اگیز وجود میز استاندارد ضروری است که شما می‎توانید از شرکت‎هایی که در حوزه‌ی فروش فوتبال دستی اصفهان به صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند، میز استاندارد را تهیه کنید.

خروج توپ از زمین

اگر توپ به هر دلیلی از زمین بازی خارج شود و یا به عبارتی از ریل میز بیرون بزند، باید توسط تیمی که آخرین گل را به ثمر رسانده است به بازی برگردد.

بازی فوتبال دستی | برنا یوز

حرکت دادن ۵ میله

این یک قاعده است که به طور کلی فقط برای مسابقات قهرمانی اعمال می‌شود و به این معناست که بازیکن باید تمامی دسته‌های خود را به طور هم‎زمان حرکت دهد توپ را در عرض ده ثانیه به طور مستقیم به سه میله منتقل کند.
پس بازیکن حرفه‌ای باید بتواند پس از شروع بازی، بعد از ۱۵ ثانیه توپ را از ۵ میله عبود دهد که با تمرین کردن می‌توان به این مهارت‌ها دست یافت و با زدن حتی یک ضربه امتیازات خوبی را برای خود کسب کرد.

تغییراتی در میز فوتبال دستی

ابعاد استاندارد برای یک میز تجاری یا خانگی ۵۶ اینچ طول و ۳۰ اینچ عرض می‌باشد.
اگر چه این اندازه استاندارد و سبک میز فوتبال دستی در ایالات متحده بسیار شایع است، اما نسخه‌های دیگری از این میزها را می‌توان در اروپا و سایر نقاط  جهان یافت.
به عنوان مثال، یکی از هنرمندان علاقمند به فوتبال دستی، میزی ساخت که بیش از ۳۵ فوت طول دارد و در هر طرف آن ۱۱ نفر جا می‌گیرد.
اکثریت میزها دروازه‌بانی اختصاصی دارند که در انتهای زمین، قبل از منطقه هدف، به آخرین میله محدود می‌شود که تولیدی فوتبال دستی حرفه ای برای ساخت میز فوتبال دستی حرفه‌ای تمام استاندارهای لازم را رعایت می‌کند.
برخی از میزها نیز با زاویه‌های شیب‌دار طراحی شده‌اند تا توپ را در گوشه‌ای به ثمر برسانند و دروازه‌بان بتواند توپ را به دیگر نقاط زمین بازی برساند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *