تنیس روی میز و فضای مورد نیاز آن

تنیس روی میز و فضای مورد نیاز آن به عوامل مختلفی بستگی دارد، امروزه انواع متنوع میز تنیس برای فضاهای مختلف تولید می‌شود که با توجه به فضایی موردنظر، می‌توانیم از میز تنیس مناسب استفاده کنیم.
آیا می‌دانید برای ساخت میز تنیس چه نوع سطح و رنگی مورد‌نیاز است؟

مواد سطحی

تمام میزهای تنیس روی میز مدرن از تخته فیبر و پلی‌کربنات با تراکم بالا ساخته می‌شوند.
البته برای تولید میز پینگ پنگ خانگی از مواد دیگری نیز استفاده می‌شود، ضخامت تور آن باید ۱ اینچ ۰.۷۵ اینچ باشد.

رنگ

بنیاد بین المللی تنیس روی میز رنگ مات و یا براق را برای این میزها در نظر گرفته است. براق بودن آن بیش از ۱۵ (براق ۶۰ درجه) تعیین شده است.
تغییر رنگ می‌تواند اصطکاک را تحت‎تاثیر قرار دهد.
بنابراین میزها بعد از تولید باید حتما آزمایش شوند. رنگ سطح میز باید یکنواخت باشد تا انعکاس نور در نقاط مختلفی از میز وجود نداشته باشد.
سطح میز باید کاملا صاف و بدون گرد و غبار باشد. گاها رنگ‌ها را اسپری می‌کنند، روی میز نباید خراشیدگی وجود داشته باشد. رنگ آبی از رنگ‌های استفاده شده برای تولید میز تنیس می‌باشد.

راکت تنیس | برنا یوزعده‌ای معتقدند می‌توان از رنگ تخته سیاه برای سطح میز استفاده کرد. اما عده‌ای هم رنگ تخته سیاه را مناسب نمی‎دانند.
رنگ تخته سیاه به رنگ آکیدی هم معروف است. از رنگ‌های دیگر مانند سبز تیره هم می‌توان استفاده کرد. گاها اول روی سطح میز را رنگ کرده و سپس قسمت‌های دیگر را رنگ می‌کنند. قسمت‌های مختلف را به توالی رنگ کرده و اجازه دهید خشک شود.

شاید هنگام خرید میز تنیس برای شما سوال پیش آمده باشد که چه میزی برای خرید مناسب است؟

اگر اولین میزی است که تمایل به خرید آن دارید، به صرف هزینه بالا نیاز ندارد.

آیا میز شما در جایی ثابت قرار داده می‌شود یا ممکن است آن را جابه‌جا کنید؟
در این صورت باید مدل انعطاف‌پذیری را تهیه کنید که بتوانید به‌راحتی آن را حرکت دهید.
بعضی بر این اعتقاد هستند که فقط میزهای با توری ضخیم ۱ اینچ ارزش خرید دارند. این نکته می‌تواند قابل توجه باشد اما ضخامت ۰.۷۵ اینچ نیز با آن تفاوت چندانی ندارد.
بازیکنان حرفه‌ای از سطح ضخامت ۱ اینچ استفاده می‌کنند چون مناسب مسابقات می‌باشد. از پایه‌های میز هم اطمینان حاصل کنید. میز باید دارای پایه قوی و محکم باشد تا برای چندین سال دوام داشته باشد. امروزه تمام شرکت‎ها برای تولید میز تنیس تمام استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند تا میزی با کیفیت بالا تولید و به دست مصرف‌کننده برسانند.

راکت تنیس | برنا یوزسطوح کلی میز را در بالا و پایین و قسمت‌های مختلف بررسی کنید. ارتفاع میز را در هر طرف با چشم چک کنید.
برای حرکت توپ و توپ‌‌گیری حرفه‌ای در تنیس باید میز مناسبی داشته باشید.
صافی سطح میز باید حتما چک شود. قسمت‌های مختلف سطح را چک کنید. اطمینان از محکم بودن گیره‌های متصل داشته باشید. میزها در قالب‌های گوناگونی وجود دارند. سطح میز می‌تواند فلز، چوب با پوشش ضدآب و حتی در برخی موارد ورقه‌های مصنوعی باشد. پایه‌های ضد‎آب نوعی از میزهای تنیس است که طرفداران خاص خود را دارد.

مسلما برای خرید میز با کیفیت بهتر، باید پول بیشتری بپردازید. برای یک بازیکن تفریحی میز با کیفیت نسبتا خوب، مناسب به نظر می‌رسد. در هر صورت یک پوشش پلاستیکی مات، با کیفیت مناسب برای جلوگیری از اثرات نور خورشید در فضاهای باز توصیه می‌شود.

میزهای فلزی شاین از میزهای معمولی باریک‌تر هستند و اثر چرخش آن‎ها کمتر است.
سعی کنید میز را در فضای بسته قرار دهید. زمانی میز را به فضای باز بیاورید که از مساعد بودن شرایط جوی اطمینان داشته باشید. همچنین وزش باد را هم در نظر بگیرید.
این بازی می‌تواند تفریحی و سرگرم کننده باشد. شما می‌توانید در اوقات فراغت و استراحت خانواده از این بازی لذت ببرید. بنابراین می‌توانید از میزهای کوچکتر استفاده کنید.

میز تنیس روی میز ابعاد ۹ فوت و ۵ فوت دارد. شما می‌توانید ابعاد میز را به‎نحوی که می‌خواهید تغییر داده و ابعاد را برای یک میز تفریحی در خانه تنظیم کنید.

در نهایت مدل‌های مختلفی برای میز تنیس روی میز وجود دارد. شما طبق خواسته و شرایط خودتان می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

راکت تنیس | برنا یوز

تنیس روی میز و فضای مورد نیاز آن

شما باید ابعاد فضایی که قرار است میز در آن قرار بگیرد را داشته باشید. هر فضای دیگری هم برای میز در نظر گرفته‎اید را بررسی کنید.
با توجه به ابعاد میز که ۹ فوت در ۵ فوت می‌باشد شما نیاز به ابعاد بزرگ‎تری از فضا دارید.
شما در اطراف میز باید به راحتی حرکت کنید و فضای لازم برای ضربه زدن و سایر فعالیت‌های بازی را داشته باشید. در انتهای هر قسمت میز باید ۱.۳ فوت فضای بیشتری داشته باشید تا بتوانید به راحتی بازی را انجام دهید.

۱۹ میلی‌متر ضخامت برای میز مناسب می‌باشد، اما روی میزهای با ضخامت کم‌تر هم می‌توان بازی خوبی انجام داد.
این مسئله قابل ذکر است که سطوح بازی که ضخامت بیشتری دارند، بیشتر از میزهای نازک مقاومت داشته و گران‎تر هستند و مسلما در ساخت آن‎ها مواد بیشتری استفاده می‎شود، امکان اینکه سرعت بازی هم بیشتر باشد وجود دارد. میزهای ۱۰۰۰DX از میزهای تایید شده توسط ITTF می‌باشد که سطح بازی آن آبی رنگ است.
امروزه در بسیاری از شرکت‎ها برای افزایش بازده کارکنان از میزهای پینگ پنگ و فوتبال دستی استفاده می‌شود، مدیران موسسات می‎تواند برای سفارش میز پینگ پنگ از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تولید و پخش میز پینگ پنگ در حال فعالیت هستند، راهنمایی لازم را بگیرند.

ضخامت ۲۵ میلی‌متر، ضخامت استاندارد است که برای مسابقات بین‌المللی استفاده می‌شود.
همان‌طور که گفته شد سطح بازی ضخیم‌تر بهتر از سطح بازی نازک است. در برابر انحراف مقاومت دارد و بعضی معتقدند که پرش توپ روی میزهای ضخیم بهتر است.

ساخت میز تنیس میز‎های محکم با وزن ۱۲۸ کیلوگرم و ۶۴ کیلوگرم ساخته می‌شود. با توجه به وزن سنگین این مدل میز‌ها، جابه‎جایی خیلی راحتی دارند، چرا‌که غلتک‌های نصب شده جابه‌جایی را آسان می‌کنند.
با استفاده از پایه‌ها تنظیم کننده‌‌ی ارتفاع، می‌توان میز را در حالت مناسبی تنظیم کرد.
بعضی از میزها تاشو هستند و می‌توان آن‎ها را به راحتی جمع کرده و در گوشه‌ای قرار داد. ابعاد آن‌ها ۱۶۰ سانتی‌متر، ۶۷ سانتی‌متر و ۱۶۵ سانتی‌متر می‌باشد.

فرم‌های میز باید قوی و مستحکم باشند تا در هنگام بازی مشکل برای میز ایجاد نشود. دستورالعمل‌های ایمنی و مکانیسم قفل قابل مشاهده است.

سیستم ترمز بسیار محکم است. در قسمت انتهایی پایه‌ها دو نوع چرخ وجود دارد. یکی با ترمز و دیگری بدون ترمز.
مکانیسم ترمز یک تلنگر ساده است که می‌توان به آسانی با انگشت شست خود آن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.
برنا یوز که در زمینه‎ی تولید فوتبال دستی، پینگ پنگ و میز تنیس در حال فعالیت است، امیدوارست توانسته باشد با این مطلب به افرادی که قصد خرید میز تنیس را دارند، کمک کرده باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *