نکاتی که درباره فوتبال دستی نمی‌دانید

اگر در حال خواندن این مقاله می‌باشید، به این معنی است که شما به فوتبال دستی و بازی‌های مانند آن علاقهمند می‌باشید. حتی ممکن است هم اکنون یک میز فوتبال دستی در خانه خود داشته باشید.
اما آیا تا به حال درباره این بازی و قوانین آن جستجو کرده‌اید؟
آیا درباره‌ی استراتژی‌های فوتبال دستی اطلاعاتی دارید؟
آیا درباره‎ی نکاتی که درباره فوتبال دستی نمی‌دانید، تحقیق کرده‌اید؟

سرعت توپ فوتبال دستی

توپ فوتبال دستی می‌تواند تا سرعت ۳۵ مایل در ساعت حرکت کند.
برخی از بازیکنان مسابقات فوتبال دستی که به بالاترین رتبه‌ها در این بازی دست یافته‌اند، توانسته‌اند در طول بازی توپ را در میز فوتبال دستی با سرعت بالاتر از ۳۵ مایل در ساعت به حرکت درآورند. در حالیکه سایر بازی‌ها این امکان را نخواهند داشت که با افزایش سرعت بازی، هیجان بازی را افزایش دهند. برای یک بازی هیجان‌انگیز به میز فوتبال دستی استاندارد نیاز داریم، میز خود را می‎توانیم از شرکت‌های تولید فوتبال دستی تهیه کنیم.

مخترع میز فوتبال دستی

اینکه چه کسی میز فوتبال دستی و قوانین آن را اختراع کرد، مشخص نیست.

برای اولین بار هارولد سیرل در سال ۱۹۲۳ بازی فوتبال دستی به ثبت رساند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که میز فوتبال دستی در سال ۱۸۸۰ نیز بوده است.

فوتبال دستی | برنا یوزعلاوه بر این دو مخترع دیگر نیز مدعی هستند که آن‌ها از اولین مخترعان میز فوتبال دستی و قوانین آن هستند، الکساندر فینستر اسپانیایی ادعا می‌کند که او میز فوتبال دستی و قوانین آن را اختراع کرده است، اما پرونده‌ها و شواهدی مبتنی بر این موضوع موجود نمی باشد، همچنین لوسیانس روسنارت اهل فرانسه ادعا می‌کند که میز فوتبال دستی را برای سرگرم کردن پدربزرگ‌ها اختراع کرده است.

 گران‌ترین میز فوتبال دستی

گران‌ترین میز فوتبال دستی برای فروش میزی به ارزش ۸۵۰۰۰ یورو می‌باشد.

این میز فوتبال دستی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸  و در میلان رونمایی شد. این میز فوتبال دستی از جنس الماس و کروم بوده و در نسخه‌های محدودی به فروش می‌رسد.

 طولانی‌ترین بازی فوتبال دستی

طولانی‌ترین بازی انجام شده چیزی حدود ۶۱ ساعت و ۱۷ دقیقه طول کشیده است.

طولانی‌ترین بازی فوتبال دستی که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است، بازی بوده است که توسط یک تیم چهار نفره اتریشی انجام شده است. آن‌ها کسانی نبودند جز مانوئل لارچ، الکساندر کوین، براند و دیتمار.

تولید فوتبال دستیاولین مسابقات فوتبال دستی

اولین مسابقات فوتبال دستی انجام شده در ایالات متحده در سال ۱۹۷۲ برگزار شد.

اگرچه فوتبال دستی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار در اروپا بود اما در سال ۱۹۷۲ بازی‌های فوتبال دستی در ایالات متحده آمریکا به صورت مسابقه‌ای برگزار شد. در این دهه محبوبیت بازی فوتبال دستی به اوج خود رسید. در دهه ۱۹۷۰ هیز و فور که دو هنرمند آمریکایی بودند میزهای فوتبال دستی را در شیک‌ترین ظاهر طراحی کردند، به صورتی که بسیاری از مردم در خانه‌های خود میز فوتبال دستی داشتند.
امروزه شرکت‌های تولیدی فوتبال دستی حرفه ای، میزهای فوتبال دستی را طبق آخرین استانداردها و با ظاهری زیبا طراحی و تولید می‎کنند.

سبک‎های فوتبال دستی

چهار سبک کلی در فوتبال دستی وجود دارد. اکثر بازیکنان حرفه‌ای فوتبال دستی در سطح حرفه‌ای با چهار سبک متمایز به انجام بازی می‌پردازند. سبک بازی فوتبال دستی با توجه به میز فوتبال دستی و کشورهایی که بازی در آن انجام می‌گیرد، متفاوت می‌باشد.

سبک‌های بازی به صورت کلی به چهار سبک آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی وجود دارد. هرچند سبک بازی‌های فوتبال دستی ممکن است، متفاوت باشد اما قوانین یکسان می‌باشند. هرکدام از سبک‌های بازی فوتبال دستی را که بیاموزید تفاوتی نخواهد داشت، در پایان قادر خواهید بود با به کارگیری قواعد استاندارد فوتبال دستی حریف خود را مغلوب کنید.

فوتبال دستی | برنا یوزدروازه بان‌های میز فوتبال دستی

دروازه بان‌های میز فوتبال دستی می‌توانند با یک الی سه آدمک تنظیم شوند.

در سطح بازی‌های حرفه‌ای آدمک‌های دروازه بان در میز فوتبال دستی می‌توانند به یک آدمک نیز کاهش پیدا کنند، این کار به افزایش هیجان در بازی کمک خواهد کرد. بسیاری از میزهای فوتبال دستی این امکان را به وجود خواهند آورد که تعداد دروازه بان‌ها را از سه آدمک به یک آدمک کاهش داد.

لیگ بازی‌های فوتبال دستی

بلژیک لایحه جدیدی از لیگ بازی‌های فوتبال دستی را در دهه ۱۹۵۰ تصویب کرد.

تا قبل از دهه ۱۹۵۰ مردم با تهیه میز فوتبال دستی به انجام این بازی در خانه‌های خود می‌پرداختند، تا پیش از این دوره بازیکنان حرفه‌ای فوتبال دستی به دنیا معرفی نشده بودند. با آغاز این دهه بلژیک اولین لیگ بازی‌های فوتبال دستی را به وجود آورد. با ایجاد این لیگ، فوتبال دستی حرف تازه‌ای برای گفتن داشت.

جوایز فوتبال دستی

بالاترین ارزش جایزه مسابقات فوتبال دستی در جهان مربوط به سال ۱۹۷۸ می‌باشد.

بدون وجود جایزه هیجان بازی‌ها کمتر خواهد بود، وجود جایزه باعث می‌شود که بازیکنان با شور و شوق بیشتری به بازی بپردازند. این یک واقعیت غیر قابل انکار می‌باشد، زیرا هیچ کس واقعا نمی‌خواهد که بدون جایزه در هیچ مسابقه‌ای شرکت کند. بالاترین ارزش جایزه مسابقات فوتبال دستی حدود ۱۰۰۰۰۰۰ دلار بود که در سال ۱۹۷۸ برگزار شد.

محبوبیت میز فوتبال دستی

در سال ۱۹۷۸ در میان میزهای فوتبال دستی، محبوبیت میزهای فوتبال دستی پک من (pac-man) به اوج خود رسید. اما پس از فراگیر شدن بازی‌های ویدیویی میز فوتبال دستی جای خود را با مانیتورها تعویض کردند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *