زندگی نامه بروسلی | برنا یوز

زندگی نامه بروس لی نشان می‎دهد او یک هنرمند، بازیگر، فیلم ساز و ورزشکار برجسته بود و شهرت او پس از بازی در فیلم‌هایی مانند “مشت‌های خشم” و “اژدها وارد می‌شود” به طور واضح نمایان گردید.

بررسی اجمالی زندگی نامه بروس لی:

بروس لی در ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ در سانفرانسیسکو کالیفرنیا متولد شد. او کودکی بازیگر در هنگ کنگ بود، بعدها به ایالات متحده بازگشت و به تدریس هنر‌های رزمی پرداخت.
وی مدت کوتاهی قبل از انتشار فیلم اژدها وارد می‎شود در تاریخ ۲۰ جولای ۱۹۷۳ در سن ۳۲ سالگی درگذشت.

پیشینه کاری:

بروس لی متخصص بازیگر، کارگردان و کارشناس هنر‎های رزمی متولد لی جون فن، تاریخ ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ در سان فرانسیسکو کالیفرنیا، در ساعت و سال اژدها بوده است. پدرش لی هوی چون، خواننده اپرا هنگ کنگ، در سال ۱۹۳۹ با همسرش گریس هو و سه فرزند به ایالات متحده نقل مکان کرد؛ فرزند چهارم هوی چون، بروس لی، زمانی که او سان فرانسیسکو را ترک کرد، متولد شد.

نام بروس توسط پرستاری در بیمارستان روی بروس لی گذاشته شد و خانواده‎اش تا قبل از دوران پیش دبستانی با این اسم او را صدا نمی‎زدند. ستاره آینده سینما در سن ۳ ماهگی اولین فیلم خود را بازی کرد.

در اوایل دهه ۱۹۴۰، بروس لی به هنگ کنگ رفت و در آن زمان هنگ کنک توسط ژاپنی‌ها اشغال شد. ظاهرا از سال ۱۹۴۶ به بعد بروس لی در حدود ۲۰ فیلم به عنوان یک بازیگر کودک ایفای نقش کرد.
وی روی رقص تمرین کرد و برنده مسابقه چا چا هنگ کنگ شد همچنین او به خاطر سرودن شعر نیز بسیار معروف گردید.

بروس لی | برنا یوز

به عنوان یک نوجوان، توسط دانش آموزان بریتانیایی به خاطر زمینه چینی‌اش مورد سرزنش قرار گرفت و بعدها به یک باند خیابانی پیوست.
سال ۱۹۵۳، او به احساساتش نظم و انضباط بخشید و تحت نظارت استاد “ییپ من” به مطالعه‌ی کونگ فو پرداخت.
در پایان این دهه، لی دوباره به ایالات متحده بازگشت و با دوستان خانوادگی خارج از سیاتل واشنگتن زندگی کرد، او در ابتدا کارش را به عنوان مربی رقص آغاز نمود.

لی دبیرستان خود را در مدرسه ادیسون واشنگتن به پایان رساند. او همچنین شروع به تدریس سبک وین چون (یکی از هنرهای رزمی که در هنگ کنگ آموخت بود) کرد. لی در طول تدریس هنر‌های رزمی با لیندا امری -کسی که در سال ۱۹۶۴ با او ازدواج کرد- آشنا شد. آن زمان، لی مدرسه هنرهای رزمی خود را در سیاتل تاسیس کرد.

او و لیندا مدتی بعد به کالیفرنیا نقل مکان کردند و بروسلی دو مدرسه دیگر در شهر‎های اوکلند و لس آنجلس تاسیس کرد.
او آموزش خود را به سمت سبک جیت کان دو (سبکی که توسط خود او ابداع گشت) متمایل کرد.
لی و لیندا خانواده خود را تشکیل داده و در سال های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۹ صاحب دو فرزند (براندون و شانون) شدند. بروسلی پس از ایفای نقش در چند فیلم زندگی خود را به طور کامل به ورزش و فعالیت‌های بدنی اختصاص داد اما پس از مدتی دچار آسیب کمر درد گردید، آن زمان تمرینات ورزشی خود را متوقف کرد و به نویسندگی پرداخت. لی تابستان ۱۹۷۱، لس آنجلس را به مقصد هنگ کنگ ترک کرد.

زندگی نامه بروس لی | برنا یوز

لی قرارداد دو فیلم را امضا کرد نهایتا خانواده‌اش را نیز به هنگ کنگ آورد.
فیلم رئیس بزرگ معروف به مشت‌های خشم در سال ۱۹۷۱ منتشر شد. در آن فیلم بروسلی به عنوان یک کارگر قهرمان سوگند یاد می‌کند که در مقابل باند قاچاق مواد مخدر ایستادگی کند.

در پایان سال ۱۹۷۲، لی یک ستاره بزرگ سینما در آسیا بود. او با شرکت ریموند چاو قرارداد بست و فیلم بازگشت اژدها را منتشر کرد.
اگرچه او هنوز در آمریکا تحصیل نکرده بود اما با ساخت فیلم اژدها وارد می‌شود در آستانه اولین پروژه بزرگ هالیوود خود قرار گرفت.

مرگ مرموز:

بروس لی ۲۰ جولای ۱۹۷۳، فقط یک ماه قبل از انتشار «اژدها وارد می شود»، در سن ۳۲ سالگی در هنگ کنگ، چین، درگذشت.
علت رسمی مرگ ناگهانی و کاملا غیر منتظره او مرگ مغزی بود که در کالبد شکافی کشف شد و ناشی از واکنش عجیب و غریب به داروهای تجویزی برای مداوای درد کمرش بوده است.
بعضی از مردم مرگ بروس لی را انکار می‌کردند و معتقد بودند که او کشته شده است. برخی نیز معتقد بودند مرگ بروس لی ناشی از افکار متعدد و درگیری ذهنی وی بوده است.

بیشتر شایعات در سال ۱۹۹۳ زمانی که براندون لی تحت شرایط مرموز طی فیلمبرداری فیلم کلاغ کشته شد، تشدید گشتند. براندون لی ۲۸ ساله با یک اسلحه‌ای که ظاهرا حاوی تیر بوده و به طرز فجیعی در فیلم برداری شلیک می‌شود به قتل رسید.

بروس لی | برنا یوز

میراث:

پس از مرگ بروسلی و انتشار فیلم اژدها وارد می‌شود، بودجه فیلم از ۱ میلیون دلار به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسید.
از میراث بروس لی می‎توان به ورود یک نژاد قهرمانی جدید در تاریخ سینما و درخشش بازیگران ورزشکار مانند چاک نوریس، ژان کلود ون دام، استیون سیگال و جکی چان اشاره کرد.

بروس لی را می‎توان یکی ازمهم‎ترین و برجسته‎ترین شخصیت‎ها در تاریخ دانست.
وی در بسیاری از زمینه‌ها الگو برای بسیاری از ورزشکاران بزرگ بوده است. اگر‌ها و ای کاش‌های زیادی پس از مرگ وی برجا مانده است ولی حقیقت چیز دیگریست.

شرکت برنایوز، تولید کننده انواع میز پینگ پنگ، محصولات ورزشی و تفریحی از توجه شما سپاس گزاری می‎کند، امیدواریم که پس از خواندن این مطلب تا حدودی با زندگی یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان آشنا شده باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *