راکت تنیس روی میز

تنیس ورزشی پرتکاپو و هیجان انگیز است و طرفدارن زیادی دارد. راکت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم تنیس روی میز است. راکت تنیس روی میز تاثیر بسزایی در نحوه بازی کردن شما می‌گذارد.
هنگام خرید راکت تنیس روی میز لازم است که راکتی انتخاب کنید که استاندارد باشد. با توجه به استقبال زیاد افراد به این نوع ورزش موجب شده است که برخی از افراد سودجو راکت‌های تقلبی تولید کنند و با این کار به صنعت لوازم ورزشی و ورزش پینگ پنگ آسیب‌های جدی رسانده‌اند.
به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت خرید راکت تنیس روی میز حتماً تحقیقات و بررسی‌های کافی را انجام دهید تا بتوانید یک راکت خوب و مناسب تهیه کنید.
از شرکت‌های تولید و پخش میز پینگ پنگ می‌توانید بهترین برندهای راکت تنیس روی میز را تهیه کنید.

انواع راکت‌های تنیس روی میز

با توجه به نوع سبک بازی تنیس روی میز باید گفت که مدل راکت‌ها نیز متغیر است از جمله:

  • سبک بازی تجامی
  • سبک بازی دفاعی
  • سبک بازی همه حالته

معمولا هنگام که می‌خواهید راکت خریداری کنید با توجه به این نوع سبکی که بازی می‌کنید، انجام می‌شود. در این گفتار قصد داریم در مورد سه سبک بازی برای شما بیشتر توضیح دهیم تا هنگام خرید راکت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید راکت به سبک تدافعی در بازی تنیس، دسته راکت شما باید در دو مدل کلی به نام‌های شیک هند و پن هولدر باشد.

راکت پن هولدر مخصوص بازیکنان شرق آسیا می‌باشد این مدل نیز به دو دسته پن هولدر چینی و ژاپنی می‌باشد.

بهترین راکت تنیس روی میز

راکت شیک هند به چوب‌هایی که دارای دسته‌های صاف و شمشیر مانندی دارند و به صورت آناتومیک هستند گفته می‌شود. اغلب بازیکنان از این دسته‌ها استفاده می‌کنند. تقریباً نود درصد بازیکنان ایرانی از دسته‌های شمشیری و سایر افراد دیگر از دسته‌های صاف استفاده می‌کنند.

دسته‌های آناتومیک با چوب‌های پن هولدر در ایران ساخته می‌شود بسیار محدود است.

روکش راکت پینگ پنگ

برای این که بخواهید یک روکش راکت خوب انتخاب کنید لازم است که به یک سری از نکات توجه کنید از جمله:

رویه راکت را به هیچ عنوان با چشم بسته یا بدون دانش یا تقلید انتخاب نکنید.

رویه‌ای که برای راکت خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با سبک بازی شما باشد در صورتی که یک انتخاب اشتباه داشته باشید ممکن است که در مسابقات شکست بخورید و نتیجه بازی را به حریف مقابل بدهید.

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید راکت، جنس اسفنج رویه و لاستیک رویه راکت است که باید مد نظر داشته باشید.

برای اسفنج راکت بهتر است که یک فاکتوری در نظر داشته باشید هرچه ضخامت اسفنج راکت کمتر باشد رویه راکت نیز نرمتر و هنگام بازی شما می‌توانید به خوبی این کار را انجام دهید.

ضخامت اسفنج رویه راکت

راکت‌هایی که دارای اسفنج هستند بیشتر برای بازی‌های حمله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهتر است که برای بازی‌های دفاعی از راکت‌هایی که میزان ضخامت اسفنج در آن‌ها کمتر است یا این که رویه آن‌ها فاقد اسفنج است، استفاده نمایید.

بهترین راکت تنیس روی میز

جنس لاستیک

با توجه به این که جنس لاستیک از نوع جهنده یا چسبنده است، سرعتی یا پرپیچ است. طول عمر رویه راکت تنیس روی میز به کیفیت لاستیک وابسته است. کشور تولید کننده لاستیک‌های رویه راکت، کارخانه لاستیک سازی میشلن آلمان است که بهترین و باکیفیت‌ترین رویه‌های راکت را تولید و به بازار عرضه می‌کند.
تفاوت بین لاستیک سیاه و لاستیک قرمز راکت تنیس روی میز وجود دارد.

انواع رویه راکت

رویه‌های راکت به دو دسته کلی می‌توان طبقه بندی کرد اعم از:

  • صاف
  • دانه دار
  • رویه‌های صاف

راکت‌هایی که دارای رویه‌های صاف هستند. این دست از رویه‌ها در بازار رایج تر هستند و باعث می‌شوند که سرعت و جهندگی و پیچیدگی بالایی بر روی توپ پینگ پنگ بگذارند.
رویه‌های صاف کنترلی از طریق شرکت‌های دبل هپینس تولید و به بازار ارائه می‌شوند. این نوع رویه‌ها دارای چسبندگی بالا که موجب افزایش دقت و کنترل ضربه‌ای که به راکت وارد می‌کنید بستگی دارد افرادی که از این نمونه راکت‌ها استفاده می‌کنند. معمولا از قدرت بدنی فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

ریه‌های صاف دفاعی راکت که به نام آنتی یا ضد پیچ گفته می‌شود، بدون اسفنج هستند و برای جلوگیری از ضربات پرپیچ و پرسرعت که حریف وارد می‌کند می‌تواند به خوبی دفاع را انجام دهد حمله کردن با آن‌ها می‌توان گفت تا حدی امکان پذیر نخواهد بود، در واقع می‌توان گفت که این رویه‌ها در ایران چندان جایگاهی ندارد و کمتر کسانی از این نوع رویه راکت استفاده می‌کنند.

بهترین راکت تنیس روی میز

رویه‌های دانه دار راکت

رویه‌های دانه دار خود به دو دسته کلی می‌توان تقسیم کرد عبارتند از:

  1. رویه‌های دانه کوتاه
  2. رویه‌های دانه بلند

۱. رویه‌های دانه کوتاه راکت

از این نوع از رویه اغلب برای بازی‌های نیمه حمله‌ای با بلوک‌های فشاری و سرعتی استفاده می‌شود. ضربه زدن با این نوع رویه‌ها کمی سخت و دشوار است. از مزایای رویه‌های دانه کوتاه، سرعت بالایی دارد و می‌توان به خوبی توپ را کنترل و هدایت نمود.

۲. رویه‌های دانه بلند راکت

رویه‌های دانه بلند یا فینت هستند که می‌توان به عنوان رویه‌های دفاعی از آن‌ها یاد کرد. این نوع از رویه‌های بیشتر برای زمانی که می‌خواهید به توپ پیچ دهید یا کات کشیدن در نزدیک یا دور از میز تنیس بسیار خوب است.
بازی کردن با رویه‌های راکت با توجه به نوع سبک آن‌ها کاملاً با هم متفاوت است. به همین علت نیاز است که از رویه‌هایی استفاده شود که نیاز به تحرک کمی داشته باشد، کشور ایران از این رویه‌ها زیاد تولید می‌شود.
دو نوع رویه وجود دارد رویه اسفنج دار و رویه بدون اسفنج رویه‌های اسفنجی که بدون اسفنج‌های کنترلی است و چسبندگی کمی دارد.

محبوب‌ترین برند‌‌های راکت

محبوب‌ترین و بهترین نوع برند‌‌هایی راکت که در دنیا در زمینه چوب تنیس روی میز عبارت است از: برند‌‌های باترفلای و کورنلیو می‌توان اشاره کرد.

روش‌های خرید راکت پینگ پنگ

در صورتی که نمی‌دانید که چه راکتی خریداری کنید خوب است که از کارشناسان در این زمینه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و بتوانید یک خرید خوب و عالی داشته باشید.
از طریق اینترنت می‌توانید میز پینگ پنگ و راکت و همچنین توپ تنیس را خریداری کنید یا از طریق فروشگاه‌هایی معتبر لوازم ورزشی و یا مراکز تولید میز تنیس سراسر کشور خرید خوب و مطمئنی انجام دهید.
زمانی که خرید تنیس رومیزی خریداری می‌کنید به ضمانت نامه آن توجه کنید تا در صورت هر گونه آسیب دیدگی فوراً برای ترمیم آن اقدام کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *