میز پینگ پنگ

از ورزش های پر طرفداری که علاقه مندان زیادی دارد تنیس روی میز یا پینگ پنگ است که این بازی مانند سایر ورزش ها از قوانین و اصول خاص خود تبعیت می کند.

این بازی روی میز انجام می شود بنابراین وجود میزی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد برای شروع بازی لازم است؛ از این رو شرکت های زیادی در زمینه ی تولید و پخش میز پینگ پنگ به صورت حرفه ایی در حال فعالیت هستند. جنس میز پینگ پنگ از چوب است و باید سخت و محکم باشد تا بتواند در برابر ضربه مقاوم باشد.

تعداد بازیکن های بازی پینگ پنگ بین دو تا چهار نفر است که می توانند به صورت تک به تک و یا دو به دو بازی کنند، هر بازیکن باید یک راکت داشته باشد تا بتواند به کمک راکت به توپ ضربه بزند. در وسط میز پینگ پنگ تور قرار دارد که چنان توپ یا بدن بازیکن با تور برخورد کند بر اساس قواعد و اصول بازی توسط داور قضاوت و داوری می شود.

از دیگر وسایلی که این ورزش دارد عبارت است از توپ پینگ پنگ و راکت. توپ پینگ پنگ نباید سنگین باشد و سبک بودن توپ پینگ پنگ اهمیت زیادی دارد. توپ پینگ پنگ در رنگ بندی سفید یا نارنجی قرار دارد و باید تو خالی باشد.

تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز که در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد، اداره می‌شود. تنیس روی میز از ورزش های المپیک محسوب می شود.

در هنگام بازی پینگ پنگ اکثر اندام های بدن در حرکت هستند مانند: دست، پا، انگشتان دست، سر، چشم که این سبب تحرک و جنب و جوش می شود. از مزیت های خوبی که برای بازی پینگ پنگ وجود دارد کار کردن هم زمان نیمکره ی چپ و راست است علاوه بر این باعث تقویت و بهبود عملکرد مخچه می شود.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *