بازی فوتبال دستی

درست مانند سایر بازی‌ها و ورزش‌های مهیج، بازی فوتبال دستی نیاز به یادگیری تکنیک و استراتژی‌هایی برای پیروزی دارد. با یادگیری تکنیک‌ها و استراتژی‌های فوتبال‌دستی می‌توانید شانس برنده شدن خود را افزایش دهید.
کسب مهارت‌های بیشتر در بازی فوتبال دستی در کنار یادگیری تکنیک‌‎ها، افزایش قدرت ذهنی و دانش از وضعیت بازی امکان پذیر خواهد بود.
برخی از نکات و تکنیک‌های زیر از موثرترین استراتژی‌های بازی فوتبال‌دستی هستند که با یادگیری آن‌ها می‌توانید مهارت‌های بازی خود را افزایش دهید.

یادگیری بازی فوتبال دستی

در صورتی که اصول اولیه بازی فوتبال دستی را بیاموزید، قادر به گرفتن توپ از حریف در میز فوتبال‌دستی خواهید بود، در عین حال خواهید توانست که قبل از حمله تهاجمی حریف برای به ثمر رساندن گل، توپ را کنترل کنید.
اولین ایده‌ای که وجود دارد این است که هنگام بازی، میز فوتبال‌دستی را کمی به سمت خود بچرخانید، به این ترتیب توپ به سمت زمین شما مایل خواهد شد.
پس از آن می‌توانید میز فوتبال‌دستی را به مدت چند ثانیه نگه دارید (قوانین اجازه نمی‌دهد که آن را بیش از ۵ بار و هر بار بیش از ۱۰ ثانیه نگه دارید) و سپس به سرعت آن را به جای خود منتقل کنید. با این حال به احتمال بسیار زیاد برای کنترل میز فوتبال‌دستی به تمرین زیاد نیاز خواهید داشت تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، همواره کنترل همزمان توپ و میز فوتبال‌دستی کار آسانی نخواهد بود.
برای موفقیت در بازی فوتبال دستی به میز استاندارد و با کیفیت که توسط شرکت تولید فوتبال دستی معتبر تهیه شده باشد، نیاز داریم.

تولید فوتبال دستیانتقال توپ در میز فوتبال‌دستی

در انجام بازی شما نیاز دارید که توپ فوتبال‌دستی را از موقعیت ۵ به موقعیت ۳ انتقال دهید، در این شرایط لازم است که پس از کنترل توپ به صورت صحیح در میز فوتبال‌دستی برای گل زدن به حریف اقدام کنید.
برخی از بازیکنان هدف گیری و گل زدن از موقعیت ۵ میز فوتبال‌دستی را ترجیح می‌دهند، این روش برای افراد آماتور توصیه نمی‌شود. هنگام بازی فوتبال دستی، همه آن چیزی که اهمیت دارد شامل کنترل میز فوتبال‌دستی و توپ می‌باشد، در صورتی که می‌خواهید بیش از یک بازیکن آماتور عمل کنید، لازم است که در مسیر روش‌ها و تکنیک‌های موثر در فوتبال دستی تلاش کنید.
مزایای انتقال توپ از موقعیت ۵ به موقعیت ۳ میز فوتبال‌دستی:
زمانی که توپ در موقعیت ۳ میز فوتبال‌دستی قرار دارد، شما با یک دیوار دفاعی کم روبه‌رو هستید، این بدین معنی است که شلیک توپ به سمت دروازه حریف برای به ثمر رساندن گل بسیار آسان خواهد بود.
در این شرایط فاصله توپ در میز فوتبال‌دستی تا دروازه کمتر است.
گزینه‌های بیشتری برای گل زدن در موقعیت ۳ میز فوتبال‌دستی و تسلط کامل بر موقعیت وجود دارد.
فضاسازی در میز فوتبال‌دستی هنگام بازی و تمرکز بر روی یک ضربه به شما کمک خواهد کرد تا شلیک را به طور کامل اجرا کنید، به همین دلیل احتمال شانس گل زدن نیز بیشتر خواهد شد.
اکثر بازیکنان حرفه‌ای هنگام کنترل توپ و گل زدن در میز فوتبال‌دستی از روش شلاقی و یا شوت مرکزی استفاده می‌کنند، در این روش معمولا توپ در اختیار مهاجم مرکزی میز فوتبال‌دستی قرار می‌گیرد و سپس بدون اینکه کف دست با میله‌های میز فوتبال‌دستی برخورد کند و تنها با استفاده از چرخش انگشتان، بازیکنان برای گل زدن اقدام می‌کنند.

میز فوتبال دستی | برنا یوزبرای حرفه‌ای شدن بهتر است که روی یک تکنیک و روش گل‌زنی خاص تمرکز کنید، با این کار زمان لازم برای تنظیم توپ در میز فوتبال‌دستی کاهش یافته و شانس شما برای به ثمر رساندن گل بیشتر خواهد شد. با این حال این مورد را نیز در نظر بگیرید که ممکن است دفاع حریف شما به طور موثر قوی باشد، در این صورت جای نگرانی نیست، این به شما کمک خواهد کرد که در موقعیت‌های مختلف با پیش بینی شرایط برای گل زدن اقدام کنید.
زمانی که به تنهایی با میز فوتبال‌دستی خود در حال تمرین می‌باشید، بهتر است انتقال توپ از موقعیت ۵ به موقعیت ۳ میز فوتبال‌دستی را تمرین کنید و در این میان انواع روش‌های پاس کاری میان آدمک‌ها را امتحان کنید.
ابتدا بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید، سپس سعی کنید با افزایش سرعت خود تا زمانی که به این تکنیک مسلط شوید تمرین کنید.

حرکت به دنبال توپ

توجه به توپ در میز فوتبال‌دستی هنگام بازی بسیار اهمیت دارد. در بازی‌هایی که موفق به کنترل و حرکت با توپ شوید، به احتمال بسیار زیاد شما برنده بازی خواهید بود، دلیل این موضوع آن است که با نگه داشتن و کنترل توپ در میز فوتبال‌دستی، شانس شما برای گل زدن نیز بیشتر خواهد بود.
از دست دادن توپ در زمین بازی به این معنی است که تسلط شما بر روی بازی بسیار کم است، در این صورت ممکن است دائم از حریف گل بخورید. توسعه استراتژی حرکت به دنبال توپ باعث می‌شود که سیستم دفاع شما به صورت قابل توجهی تقویت شود.

میز فوتبال دستی | برنا یوزنکته‌ای که وجود دارد این است که کسب مهارت در بازی فوتبال دستی به کمک تمرین صورت می‌گیرد، بنابراین اگر همبازی مناسبی برای انجام بازی ندارید، می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید و تمرین کنید، با انجام تمرینات به صورت موثر متوجه خواهید شد که بازی شما در حال پیشرفت می‌باشد.
برای سرعت بیشتر در کسب این مهارت بهتر است همواره هنگام بازی با چشمان خود حرکت توپ را در میز فوتبال‌دستی دنبال کنید.

شلیک توپ با باز کردن دست و یا چرخش مچ؟

معمولا بازیکنان مبتدی بازی فوتبال دستی، میله‌های میز فوتبال‌دستی را به سختی در دست می‌گیرند. این کار باعث می‌شود که سرعت شلیک توپ آن‌ها و در نتیجه شانس گل زدن در هنگام بازی کاهش یابد.
از سوی دیگر اکثر بازیکنان حرفه‌ای در هنگام بازی با استفاده از مچ دست و یا بازکردن دست خود به صورت ناگهانی برای شلیک توپ و گل زدن اقدام می‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد که با وارد کردن ضربه سخت به توپ، آن را سریع‌تر به سمت هدف شلیک کنند.
تهیه میز فوتبال دستی از شرکت‌های تولیدی فوتبال دستی که تمام استانداردها را به خوبی رعایت کرده‎‌اند و از مواد اولیه مرغوب برای ساخت میله و … استفاده کرده‎اند، می‎تواند در موفقیت بازی به شما کمک کند.

توسعه سیستم دفاع

در شرایطی که بتوانید بیشتر از حریف امتیاز به دست آورید، برنده بازی خواهید بود، اما ممکن است در صورتی که غفلت کنید، حریف شما یکی پس از دیگری برای به ثمر رساندن گل اقدام کند.

میز فوتبال دستی | برنا یوزاگر بخواهید همواره برنده بازی باشید، در کنار یادگیری تهاجم و گل‌زنی، لازم است که به توسعه سیستم دفاع خود در زمین بازی بپردازید. بهترین تمرینات برای توسعه دفاع، تقویت حرکت چشم‌ها می‌باشد. هنگامی که در حال انجام یک بازی واقعی هستید، بهتر می‌توانید به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید.

بازی مقابل بازیکنان حرفه‌ای

شاید این روش به لحاظ فنی یک استراتژی نباشد، اما بهترین روش برای بهبود استراتژی‌های شما خواهد بود. احتمالا چیزی وجود ندارد که بتواند بیش از بازی کردن در برابر بازیکنان حرفه‌ای و با تجربه به شما کمک کند.
بازی کردن مقابل بازیکنان با تجربه به شما کمک خواهد کرد تا در پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خود سریع‌تر عمل کنید و به سادگی مهارت‌های لازم را برای انجام بازی به صورت حرفه‌ای را بیاموزید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *