فوتبال دستی | برنا یوز

همانطور که در مطالب قبلی در مورد تاریخچه فوتبال دستی صحبت کردیم، کلمه Foosball که به معنای فوتبال دستی می‌باشد از کلمه “foos” به  معنای پا می‌آید. میزهای فوتبال دستی برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ توسط سه نفر اختراع شده است و از آن پس با استقبال مردم روبه رو شد. هر کدام از این سه نفر، اختراعات خود را به دلایلی منطقی به ثبت رسانده‌اند. پس از آن و به مروز زمان انواع میز فوتبال دستی طراحی شد و تولید فوتبال دستی مطابق با تکنولوژی و استانداردهای روز پیش رفت.

بزرگترین میز فوتبال دستی که تا به حال اختراع شده است، در ایتالیا ساخته شد و اندازه اش ۳۹۸ فوت ۳.۵۲ اینچ بود. مسابقات این رشته ورزشی از سال ۱۹۵۰ شروع شد و فردریک کالیگون که بهترین بازیکن بود پس از برنده شدن، مسابقات را در ۱۵ دوره برگزار کرد.

یک میز چوبی با ابعاد کوچک

برای برخی از افراد تامین کردن وسایل سرگرمی خود و خانواده امری حیاتی و مهم است و آنها سعی می‌کنند با خرید میز فوتبال دستی کوچک این بازی را در خانه نیز داشته باشند. آنها معمولا دوست دارند چیزهایی در دست داشته باشند که جابجایی آن آسان باشد و در هر زمان و هر مکان بتوانند از آن استفاده کنند، تولیدی فوتبال دستی این میزها که از حد معمول کوچک‌تر هستند، را طراحی و می‌سازد. این میزها با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارند اما شادی بسیاری را برای افراد به ارمغان می‌آورند.

تولیدی فوتیال دستی | برنا یوز هنگامی که قصد خرید یک میز فوتبال دستی را دارید باید از نام تجاری شرکت سازنده مطمئن شده و کیفیت آن وسیله را به خوبی بررسی کنید. در این صورت می‌توانید از بازی کردن لذت برده و زمانی که بازی می‌کنید کمترین آسیب به وسیله شما وارد می‌شود. بنابراین مدت نسبتا طولانی برای شما کار کرده و می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. این میزها به دلیل حساسیت بالا و همینطور سایز کوچکشان قادر به تحمل حرکت دادن بیش از حد نبوده و در صورت داشتن رقابت‌های بسیار سنگین سعی کنید از میزهای بزرگ‌تر که در ادامه به آنها می‌پردازیم، استفاده کنید.

میزهای مستقل

اگر در خانه  برای یک میز بزرگ جا دارید، می‌توانید از این نوع میز فوتبال دستی استفاده کنید. این نوع میز بسیار بزرگ‌تر از میز قبلی است و نیازی به سطح صافی برای نگهداری ندارد. این میز خود دارای چهار پایه برای حمایت می‌باشد و بسیار گران قیمت‌تر از میز کوچک می‌باشد.

یکی از مزایای این نوع میز، قدرتمند بودن می‌باشد که در صورت بازی کردن بیش از اندازه به سختی خراب می‌شود. تولیدی فوتبال دستی حرفه ای، ابعاد استاندارد برای میز‌های مستقل در نظر گرفته است؛ این مدل از میز‌ها طول عمر نسبتا بالایی دارند. در صورتی که زمین خانه، نا‌صاف است و میز به یک طرف مایل می‌شود و شما را در حین بازی دچار مشکل می‌کند، می‌توانید پایه‌های آن را تنظیم کرده و از بازی نهایت لذت را ببرید. در این صورت هیچ‌کس نگران این نیست که توپ به چه طرفی حرکت می‌کند.

فوتبال دستی | برنا یوز

میز قابل تنظیم

میز فوتبال دستی قابل تنظیم با چوب فشرده از دیگر میزهای فوتبال دستی است که بسیار پر‌طرفدار است.
در هنگام بازی امکان دارد که از سطح صافی برخوردار نباشید و شیب زمین شما را دچار سردرگمی کند. در این صورت حتی امکان دارد گاهی عصبانی شده و بازی را به هم بزنید. هنگامی که توپ تنها به یک طرف متمایل است، بازی ناعادلانه پیش رفته و استدلال بازیکنان را به هم می‌زند و آنها کم کم خسته می‌شوند.
به جای برخورد و مبارزه با این مشکل باید میزی تهیه کنید که دارای پایه‌های قابل تنظیم باشد و شما با اندکی فشار بر روی سطح آن و یا کشیدن آن به سمت بالا بتوانید سطح را متناسب انتخاب کنید.
حتی گاهی می‌توانید سطح را با توجه به قد بازیکنان انتخاب کنید و آن را جوری تنظیم کنید که تمامی افراد برای بازی کردن با آن راحت باشند. با خرید فوتبال دستی اصفهان، که پایه‎های آن قابل تنظیم است، می‌توانید بازی هیجان‌انگیز و خوبی را تجربه کنید.

امتیازگیرسریع

گاهی در بازی به علت وجود هیجان افراد نمرات و امتیازات خود را فراموش کرده و در این بین دچار مشکل و اختلاف می‌شند. برای حل این مشکل برخی از شرکت‌های سازنده، عددهایی در کنار دروازه قرار داده‌اند که با زدن هر گل می‌توان آنها را انتخاب کرد. در این صورت پیگیری امتیازات آسان شده و با کشیدن یک مهره می‌توان آن را ثبت کرد. تولیدی فوتبال دستی اصفهان، برای راحتی بازیکنان و سرعت بازی، برای میزهای فونبال دستی از امتیازگیر استفاده می‌کند، البته این نوع سیستم امتیازدهی خود دارای معایبی است و شرکت‌های سازنده در حال کشف و ساخت سیستم‌های بهتر و جدیدتری برای امتیازدهی می‌باشند.

فوتبال دستی | برنا یوز

میله‌های تلسکوپی

در گذشته میله‌های موجود در میز فوتبال دستی به شدت خطرناک بودند. به‎طوری‎که می‌شد آنها را بیرون کشید و به طور فیزیکی با حریف جنگید. با این حال، با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف این میزها نیز دچار تحولاتی شدند که امنیت بازیکنان را در حین بازی تا حدی تضمین می‌کند. میله‌های تلسکوپی یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از امنیت هر فردی است، زیرا یک قطعه فلزی بلند از طرف دیگر میز بیرون نمی‌زند و افراد به هیچ وجه نمی‎توانند آنها را بیرون بکشند.

از آنجا که آنها این میله‌ها تلسکوپی هستند، هرگز بیرون نمی‎‎‎‎آیند و در جای خود ثابت می‌مانند. با وجود این میله‌ها، تمامی اصول ایمنی رعایت می‌شود و بازی خطرناک به نهایت لذت و زیبایی می‌رسد.

میزهای توپ دار

هنگامی که فوتبال دستی مورد نظر خود را خریداری می‌کنید، قطعا به این فکر می‌افتید که با چه توپی بازی را آغاز کنیم. خریدن میزی که همراه خود توپ داشته باشد، از مزایای شرکت سازنده و محصول آنها محسوب می‌شود. شاید بعدا بخواهید توپ‌های خود را به کیفیت‌های بالاتر ارتقاء دهید اما برای شروع می‌توانید از این توپ‌ها استفاده کنید. فوتبال دستی اصفهان با داشتن توپ‌های با کیفیت، شروع بازی را برای بازیکنان آسان کرده است.

فوتبال دستی | برنا یوز

میزهای تاشو

هنگامی که فضای زیادی برای نگهداری فوتبال دستی ندارید، اما به میزهای بزرگ علاقه شدیدی دارید، می‌توانید از میزهای تاشو استفاده کنید. این میزها افرادی را که به این بازی علاقه شدیدی دارند، بسیار خوشحال می‌کنند، با داشتن یک میز فوتبال دستی بزرگ در خانه می‌توانید لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده سپری کنید. هنگام خرید به ویژگی‌های این میزها توجه کنید و آنها را به خوبی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید.

دستگیره‌های ارگونومی

خریدن یک میز با دسته‌های ارگونومی بسیار مفید و موثر است. این دستگیره‌ها به طور خاص طراحی شده‌اند تا بتوانید به راحتی و برای مدت زمان طولانی آن‌ها را در دست بگیرید. این ویژگی به شما این اطمینان را می‌دهد که دستان شما در طول بازی صدمه و آسیبی نبیند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *