توپ تنیس | برنا یوز

ورزش تنیس و تنیس روی میز از هم جدا نیستند و در زمینه‌هایی به هم مرتبط می‌شوند.
اینطور به نظر می‌رسد که چرخش و سرعت بالای توپ باعث می‌شود که این ورزش دشوار و بدون جذابیت باشد، اما تنها آنهایی هیجان و زیبایی این ورزش را می‌دانند که این بازی را تجربه کرده باشند.

برای مبتدیان این ورزش، معمولا سخت است که با یک توپ و یک راکت با بازیکنان با‌تجربه‌تر مقابله کنند و یا حتی بخواهند پیروز شوند. با این حال، این موضوع یک رویا نیست و با تمرین زیاد و داشتن کمی استعداد می‌توان خود را نشان داد.
داشتن میزی استاندارد برای ورزش تنیس روی میز الزامی است، ساخت میز تنیس باید طبق اصول و استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شود.

“اصطلاح برش” را با اصطلاحات مختلفی از قبیل پیچش، اثر و چرخش بیان می‌کنند. به این ترتیب چرخش تنیس روی میز معمولا به معنای چرخش دادن توپ رو به جلو است. در ادامه انواع اصلی چرخش و همچنین اصول آن توضیح داده می‌شود:

انواع مختلف چرخش تنیس روی میز

  • چرخش به سمت بالا: به زمانی که توپ در حال حرکت به سمت بالا باشد، چرخش به سمت بالا گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند با پرتاب توپ به سمت بالا، امتیاز‌ کسب کنید. زیرا در این روش توپ با سرعت به سمت طرف مقابل می‌رود و حریف خود را در این هنگام با یک ضد حمله غافلگیر می‌کنید.
  • چرخش به عقب: هنگامی که نیمه پایینی توپ به سمت شما می‌چرخد، پس باید با حرکت رو به پایین به پایه توپ ضربه بزنید. این نوع چرخش برای زمانی مناسب است که شما چند ثانیه نیاز به تفکر داشته و می‌خواهید ضربه‌تان سرعت محدودی داشته باشد.
  • چرخش جانبی (انحرافی): در این نوع چرخش، توپ به وسیله حرکت رو به جلو، زده می‌شود. این کار برای زمانی است که می‌خواهیم توپ را از بازیکن دور کنیم. علاوه بر این، توپ ما می‌تواند در هر جهتی حرکت کند؛ البته این موضوع به نوع سرعت یا روش شما نیز بستگی دارد.
  • بدون چرخش: این نوع چرخش تنها زمانی ایجاد می‌شود که توپ به بتن راکت برخورد کند و به صورت شیب‎دار یا حلقه‎ای به طرف حریف حرکت کند. در این حالت، هیچ چرخشی وجود ندارد، اما بازیکنان ممکن است احساس کنند که یک چرخش سنگین رخ داده است. این کار برای زمانی مناسب است که حریف بسیار آسیب‎پذیر است و برای او اختلاف بصری اتفاق افتاده است. یعنی او کمی گیج شده و نیاز به استراحت دارد؛ پس با این تکنیک می‌توانید امتیاز کسب کنید. آگاهی از قوانین تنیس روی میز در موفقیت شما تاثیر گذار است.

تنیس روی میز | برنا یوز

نحوه انجام چرخش در تنیس روی میز

چرخش در تنیس روی میز یا پینگ پنگ یک تکنیک مهم است که شما را قادر می‌سازد حریف خود را مغلوب کنید. به همین دلیل شما حتما باید این سبک تنیس را آموزش دیده و از آن استفاده کنید. در تنیس برای اینکه برنده شوید و بتوانید حریف خود را از دور خارج کنید، باید به اندازه کافی سرعت‌عمل داشته باشید تا حریف شما مجبور باشد از گارد خود محافظت کند.

در تنیس روی میز چگونه به عقب بچرخیم؟

بازگشت به چرخش در تنیس روی میز به این معناست که توپ تنیس قبل از بیرون آمدن از صفحه دریافت کننده، دو‌بار چرخیده است.
با یادگیری این ترفند شما می‌توانید از یک راهکار موثر که قبلا هم تست شده و از پاسخگویی مثبت آن ها مطمئن هستید، در مقابل حریف سرسخت خود مقاومت کرده و او را به‌راحتی شکست دهید. از این رو شما باید تکنیک‌های مختلفی را آموزش ببینید تا به کمک آنها بتوانید به توپ ضربه زده و طرف مقابل را از دور خارج کنید.

برخی از تکنیک‌های موثر چرخش تنیس روی میز

  • توپ را بُکُشید: برای کامل ضربه زدن توسط راکت، توپ فقط رو به جلو حرکت می‌کند و به اطراف نگاه نمی‌کند. به این فرم ضربه در تنیس روی میز، ضرب و شتم یا تیراندازی گفته می‌شود به طوری که توپ به جلو شلیک می‌شود. در این‌صورت می‌توان امتیاز‌های بسیاری را در بازی به خود اختصاص داد.
    در این حالت، توپ تنیس چرخش خودش دارد و اکنون در مرکز قرار گرفته است. با این حال، توپ می‌تواند با چرخش حریف به طرف ما بازگردد و به طرز شگفت‌انگیزی ما را غافلگیر کند.
    هنگامی که ما در مورد تیراندازی صحبت می‌کنیم، یک توپ توسط حریف، به طور قاطعانه‌ای تحت فشار می‌باشد. البته سرعت توپ با توجه به چرخش اصلی حریف کاهش یافته و به طور خودکار حرکت می‌کند. پس در این صورت باید مراقب مسیر توپ بوده و آن را به خوبی هدایت کنیم.
  • چرخش رو به جلو: برای اعمال چرخش رو‌به جلو بر روی توپ لازم است که توپ را توسط راکت لمس کرده و جای آن را به خوبی احساس کنیم. این حرکات رو‌به جلو می‌توانند با جنبش‌های رو به بالا به طور همزمان انجام شوند و حریف را غافلگیر کنند. درست گرفتن راکت می‌تواند این چرخش رو به جلو را دریافت و آن را خنثی کند.
  • چرخش روبه بالا: برای دادن یک برش قوی بر روی توپ، به جای ضرب و شتم باید آن را به نرمی لمس کرد. این جنبش با حرکت راکت به سمت بالا اتفاق می‌افتد و نسبت به دیگر حرکات قوی‌تر است. چون این حرکات به طور همزمان انجام می‌شوند، می‌توانند برای شما بسیار امتیاز آور باشند.
    برای اجرای بسیاری از تکنیک‌های تنیس روی میز، لازم است بازیکن‎ها از میز، توپ و راکت استاندارد استفاده کنند.
    تولیدی میز پینگ پنگ (تنیس روی میز) با آشنایی کامل از آخرین استانداردها و اصول جهانی باید اقدام به تولید میز پینگ پنگ (تنیس روی میز) کند.

چرخش توپ تنیس | برنا یوز

  • چرخش به عقب: برای به دست آوردن یک امتیاز خوب، باید توپ را مماس راکت و میز به طرف صفحه حریف هدایت کرد. جنبش رو به پایین راکت بر روی میز تنیس از یک حرکت رو به جلو تشکیل شده است. توپ تنیس روی میز این چرخش معکوس را دریافت می‌کند و به طرف روبه‌رو حرکت می‌کند. چرخش و برش به سمت پایین در اغلب بازی‌ها و مسابقه‌ها به صورت خالص یا مخلوط با برش جانبی استفاده می‌شود و بازیکنان و مربیان این ورزش به آن ایمان دارند.
  • برش قوی و چرخش معکوس: همان طور که می‌دانید برای انجام دادن یک برش خوب، توپ باید به محل خوبی از راکت برخورد کند. این جنبش شامل یک حرکت رو به پایین از راکت می‌باشد. توپ تنیس معمولا این چرخش معکوس قوی را دریافت می‌کند و به کمتر کسی اجازه پاسخ می‌دهد.
  • برش توپ به صورت جانبی: برای انجام دادن این برش بر روی توپ، راکت باید به قسمت جانبی توپ برخورد کند. این جنبش در اینجا شامل یک حرکت رو به جلو و یک حرکت جانبی می‌باشد که هر دو باهم می‌توانند بسیار موثر باشند.
  • برش قوی جانبی: برای سوق دادن توپ به یک سمت باید به هر‌طرف از توپ که می‌خواهید ضربه بزنید. اصول چرخش قوی‌تر، باعث حرکت دادن توپ به سمتی که می‌خواهید می‌شود. این حالت بیشتر برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسیر توپ منحنی باشد. خط مسیر توپ، سرعت چرخش و توپ تنیس نیز به موثر بودن آن بستگی دارد.

شرکت برنا یوز که به صورت حرفه‌ای در زمینه‎ی تولید میز تنیس فعالیت می‎کند، امیدوار است با این مطلب توانسته باشد به افرادی که قصد دارند به طور حرفه‌ای چرخش توپ تنیس را یاد بگیرند، کمک کرده باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *