تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی

فوتبال دستی یک بازی مهیج و سرگرم‌کننده است که در بعضی کشورها به یک ورزش حرفه‌ای تبدیل شده است. این بازی بسیار پرطرفدار و محبوب است. با کمک تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی بازیکنان سریع‌تر ه موفقیت و پیروزی دست پیدا می‌کنند.

این بازی به همان اندازه که یک بازی مهیج است، یک بازی ذهنی هم محسوب می‎شود که ذهن را درگیر کرده و با رعایت تکنیک‌های ذهنی به پیروزی دست پیدا خواهید کرد. برای پیروزی در این بازی به چیزی بیش از سرعت و شانس نیاز داریم. برای این کار باید از تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی اطلاع داشته و به مهارت‎های لازم برسیم تا به یک بازیکن حرفه‎ای تبدیل شده و به پیروزی دست پیدا کنیم.

از آن‌جا که این بازی، یک بازی ذهنی است به چیزی بیش از مهارت نیاز دارد. شما باید حریف خود را بسنجید و طبق آن حرکات فعلی و آینده خود را برنامه‌ریزی کنید.

اگر قواعد بازی را نمی‎دانید، این بازی را به طور کامل درک نخواهید کرد. که پیشنهاد می‎کنیم مبتدیان روی موارد زیر تمرکز کنند. البته علاوه بر رعایت مهرات‎ها و تمرکز ذهنی داشتن میز استاندارد در پیشرفت بازی موثر است که شما می‎توانید از تولیدی فوتبال دستی حرفه ای، میز فوتبال دستی مورد نظر خود را خریداری کنید.

سکه

برای تعیین شروع بازی، تیمی که گل آخر را زده باید شروع کننده بازی باشد. چرخش میله در ۳۶۰ درجه بدون دست زدن به توپ یک حرکت غیر‌قانونی محسوب می‌شود. آگاهی از قوانین فوتبال دستی در پیشرفت بازی بسیار تاثیر‌گذار است.

تولید فوتبال دستی | برنا یوزشما نمی‌توانید میله خود را در برابر دیواره میز قرار دهید تا حریف‌تان منحرف شود. وقتی توپ در وسط زمین متوقف می‌شود، توسط تیمی که گل آخر را زده، باید توپ را بردارد و دوباره بازی را به جریان اندازد.
بسیاری از بازیکنان قصد دارند توپ را مستقیما به هدف بزنند که بعید به نظر می‎رسد.
این بازی فیزیکی نیست و با این حال نیاز به تهاجم دارد. اگر می‎خواهید یک فرصت رقابتی داشته باشید، باید سطح بالایی از استقامت فیزیکی و ذهنی را با هم داشته باشید.

برای رسیدن به استقامت فیزیکی جوانب مثبت بدنی خود را با انواع ورزش، شنا و … تقویت کنید. برای دستیابی به استقامت ذهنی یک برنامه تمرینی انجام دهید تا بتوانید کنترل امور را در دست بگیرید. شما در واقع باید بازی را تمرین کنید. از دیگر بازی‎هایی که مانند بازی فوتبال دستی نیاز به تمرین ذهنی دارد، بازی پینگ پنگ است، تولید میز پینگ پنگ انواع میز‌های پینگ پنگ را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‎کند، شما می‎توانید میز پینگ پنگ دلخواه خود را خریداری کرده و با تمرین در این ورزش قدرت ذهنی خود را افزایش دهید.

برنامه تمرینی منظمی از یک یا چند ماه قبل از تشکیل مسابقات انجام دهید. تمرین معمول باید شامل بازی‎های تهاجمی و دفاعی باشد.
به روان‎شناسی ذهنی خود توجه کنید. نگرش مثبت در خود ایجاد کنید و در صورت از دست دادن بازی سعی کنید انگیزه‎ی خود را از دست ندهید. روی بازی تمرکز کنید ولی در صورت شکست سعی کنید برای بازی بعدی آماده‎تر شوید.

افکار منفی باعث آزار شما می‎شود. قبل از بازی حریف خود را بشناسید و در مورد نقاط قوت و ضعف او تحقیق کنید. در طول بازی تمرکز کنید. بازیکنان حرفه ای عادت دارند تمرکز خود را در حین بازی افزایش دهند. همان‌طور که اشاره شد برای موفقیت در این بازی نیاز به میز فوتبال دستی استاندارد دارید، باتوجه به این‌که میزهای فوتیال دستی بسیار گسترده و متنوع هستند، در صورت نیاز به کسب اطلاعات، می‎توانید از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی فروش فوتبال دستی اصفهان مشغول به فعالیت هستند، راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

تولید فوتبال دستی | برنا یوزعادت‎های غیر معمول را از خود دور کنید، زمانی که بازی به نفع شما پیش نمی‌رود، نفس عمیق بکشید. در این صورت می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
با اعتماد به نفس قادر خواهید بود انرژی مثبت را در خود تقویت کنید. پس این بازی را یاد بگیرید، تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی را به دست آورد و روان فیزیکی و ذهنی خود را تقویت کنید.

برای برد این بازی لازم است تکنیک‌های لازم را در مورد بازی بدانید و آن‎ها را رعایت کنید.

این بازی توسط لارنس پترسون در سال ۱۹۵۰به ایالات متحده آمریکا آورده شد و توسط هارولد سبیرن تورنت در سال ۱۹۷۰ به محبوبیت و شهرت رسید. هدف هارولد این بود که این بازی در میان مردم رواج پیدا کند تا آن‎ها بتوانند از این بازی مفرح و مهیج لذت ببرند.

از آن‎جایی که بازی اصلی از فوتبال گرفته شد آن را به نام فوتبال دستی (Foosball) نام‎گذاری کردند.
در این مدت در کافه‎ها و سالن‎های استخرها میزهایی گذاشته شد که افراد از آن‎ها استفاده کنند. کم کم این بازی به محل‎های کار، مدارس و باشگاه‎ها کشیده شد. قوانین بازی نسبت به فوتبال کم‌تر بوده و بنابراین هر کسی می‌تواند به راحتی از بازی لذت ببرد. با این وجود فوتبال دستی کم کم به یک بازی رقابتی جذاب تبدیل شد.
مدیران می‌توانند برای رفاه کارمندان محلی را برای بازی فوتبال دستی در شرکت اختصاص دهند و اطلاعات لازم در مورد میز فوتبال دستی را از تولیدی فوتبال دستی اصفهان بگیرند.

نحوه بازی

  ابتدا توپ از سوراخی که در میان میز طراحی شده وارد زمین بازی می‌شود‌. می‌توان توپ را به صورت دستی در مرکز میز قرار داد، از طریق پرتاب سکه شروع کننده بازی تعیین می‌شود.
بازیکنان باید با استفاده از آدمک‌هایی که به میله‌ها متصل هستند توپ را به دروازه حریف برسانند. بازیکنان حرفه‌ای باید توانایی حرکت توپ با سرعت ۵۶ کیلومتر در ساعت را داشته باشند.

تولید فوتبال دستی برنده زمانی تعیین می‌شود که یک تیم به تعداد گل‌های مشخص شده دست می‌یابد (به طور معمول ۵ گُل).
این بازی می‌تواند توسط ۲ یا ۴ بازیکن انجام شود. در یک بازی دو نفره یک بازیکن دو ردیف دفاع و بازیکن دیگر از خط‌های میانی برای بازی استفاده کند.

همانند ورزش های دیگر کلیه تکنیک به سمت حریف سوق داده می‌شود. پس از آموختن تکنیک‌های اساسی باید آن‌ها را سریعا اجرا کنید و در برابر حملات حریف از دروازه خود دفاع کنید.
زمان حمله شاید مهم‌تر از دفاع به نظر بیاید. شما باید کنترل دقیق و عبور آن را در دست بگیرید.
در یک بازی باید بدانید چگونه توپ را از نوار ۵ به نوار ۳ برسانید.
باید تمام تکنیک‌های تهاجمی را مدیریت کنید. خصوصا اگر مبتدی هستید. شما به جای یک پرتاب روی یک شوت مهارتی تمرکز کنید.

سریع‌ترین و موثرترین راه تمرکز روی ضربه‌ها می‌باشد. باید عکس‌العمل‌ها سریع و دقیق باشند‌.
حرکات خود را در طول بازی افزایش دهید. با یک دفاع خوب می‌توانید به پیروزی برسید. توپی که خارج از کنترل شد یک فرصت از دست رفته محسوب می‌شود و حریف می‌تواند از آن بر علیه شما استفاده کند. با رعایت قواعد استاندارد فوتبال دستی سریع‎تر به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

تمرینات شما باید منظم و مداوم باشد تا شما را به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل کند. در یک بازی جالب و سرگرم‌کننده شما می‌توانید نه تنها هماهنگی دست و چشم خود بلکه قدرت ذهنی خود را نیز افزایش داده و مهارت لازم را کسب کنید.

تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی

تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی که سبب موفقیت شما در بازی می‌شود به شرح زیر است:

۱. گرفتن یا توقف: اگر حریف کنترل توپ را اختیار دارد بهترین کار توقف اوست. آدمک باید بین ۳۵ تا ۴۰ درجه درجه کج‌ شود. در صورت مستقیم بودن توقف حریف، گرفتن توپ بسیار سخت است و چه بسا دورتر شده و مجددا توپ به حریف باز می‎گردد.

۲. گذر: عبور توپ از ۵ به ۳ تکنیک است. این مورد را حتی در نظر داشته باشید که با عبور از ۵ یا به ۳ هدف بسیار ساده‎تر خواهد بود. دفاع در برابر ۳ راحت‎تر بوده و فاصله تا دروازه کمتر می‎شود.

فوتبال دستی | برنا یوز

۳. چرخاندن میله‎ها: چرخش تیز با مچ‌ دست و درگیر شدن میله‎ها با تمام توان اکثرا در این بازی انجام شده و رایج می‎باشد که باعث گرفتن توپ از حریف شده و توپ را در فاصله‎های سریع و کوتاه پرتاب می‎کند. یکی از روش‎هایی که قدرت بیشتری به شما می‎دهد این است که کف دست خود را روی میله قرار داده و آن را به سمت‌ پایین حرکت دهید.
ورزش هیجان‎انگیز فوتبال دستی در اصفهان، طرفداران بسیار زیادی دارد که کلو‌پ‌های ورزشی بسیار زیادی برای علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی وجود دارد و توسط اساتید و افراد حرفه‌ای، این ورزش به افراد مشتاق آموزش داده می‎شود.

۴. زمان بندی: دقت در فضاساز‌ی‎ها باعث می‌شود که چند هدف را به‌دست بیاورید. ممکن است حریف حرکات شما را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با شما از آن‌ها استفاده کند.
شما به جای انجام حرکات قابل پیش‌بینی زمان‌بندی خود را تغییر دهید تا حرکات خود را در اختیار حریف قرار دهید. به عنوان مثال زمانی که توپ را می‌گیرید چند ثانیه قبل از حمله صبر کنید و حرکت خود را با قدرت انجام دهید.

۵. استفاده از حرکات دفاعی را بیاموزید. سه نوع حرکت دفاعی وجود دارد:

  • واکنش: مهم است که سریع به حرکت حریف خود واکنش نشان دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که آدمک‌ها را متزلزل کنید و در عین حال به دیگران احترام بگذارید تا به هدف برسید.
  • پیش بینی: مناطق کمتری را برای نفوذ حریف باز بگذارید. توپ را از طریق ضربه‌زدن به بازیکنان خود متوقف کنید. حرکت حریف را یک قدم جلوتر پیش‌بینی کنید.
  • مبهم و تاریک کردن: حرکات پیش‌بینی نشده‌ای را انجام دهید تا پیش‌بینی حرکات شما برای حریف موثر نباشد و نتواند حرکت بعدی شما را پیش‌بینی کند.

با رعایت درست و صحیح تکنیک‌های موثر در فوتبال‌ دستی همراه با تمرکز، تمرین و ممارست در این بازی شما بازیکن حرفه‎ای خواهید شد

8 پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت می گوید

      سلاو م عرض ادب
      بله حتما سر میزنم
      ما تولیدکننده هستیم و خوشحال میشیم بتونیم باهاتون همکاری کنیم

      پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *